سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: این استان به‌عنوان میز گردشگری مذهبی معنوی کشور انتخاب‌شده است.

مصطفی سپهری گفت: تشکیل میز‌های تخصصی گردشگری باهدف ساماندهی فعالیت‌ها ذیل فدراسیون‌های کشوری و با عضویت کمیته‌های تخصصی گردشگری ازجمله طرح‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی است که به این منظور یزد به‌عنوان میز گردشگری مذهبی معنوی کشور تعیین و مهدی رجایی فرد به‌عنوان دبیر این میز انتخاب‌شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: بر اساس دستورالعمل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دستگاه‌های مرتبط، خبرگان و فعالین گردشگری به عضویت میز‌های تخصصی درخواهند آمد و مسئولین میز‌های ۱۵ گانه گردشگری در سطح کشور عضو فدراسیون‌های تخصصی خواهند شد.

سپهری با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان یزد در زمینه‌ی مراسم دینی و مذهبی گفت: کمیته گردشگری مذهبی معنوی استان یزد از محرم سال ۱۳۹۵ باهدف مقابله با ایران هراسی و اسلام‌ستیزی به همت جمعی از راهنمایان زبده گردشگری، روحانیون متبحر، متولیان حسینیه‌ها و دبیرخانه حسینیه ایران در شهر یزد، تشکیل شد.

به گفته او: این کمیته فعالیت خود را در خصوص معرفی رویداد‌ها و مراسم مذهبی یزد، خصوصاً در ایام محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورا به گردشگران مذهبی آغاز کرد و اکنون به‌ عنوان میز گردشگری مذهبی معنوی کشور انتخاب‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.