رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تلاش می‌کنیم سامانه شفافیت شورا را به زودی برای اطلاع عموم فعال نماییم تا مردم بتوانند از مسائلی که در ارتباط با آنان است آگاهی پیدا کنند.

محمود مسگریان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در این شورا تمام تلاش خود را می‌کنیم که در خصوص مسائل و موضوعات شورا‌ی شهر شفاف سازی و انعکاس داشته باشیم و علاوه بر اینکه مصوبات در فضای مجازی قرار می‌گرفت، از همان ابتدا بحث پخش زنده انتخابات شورا در جریان انتخاب شورا و نیز جلسات شورا را داشتیم.

او در ادامه گفت: تلاش می‌شود در آینده از طریق یک بستر مناسب جلسات شورا را به صورت زنده پخش و همچنین سامانه شفافیت شورا را به زودی برای اطلاع عموم فعال نماییم تا مردم بتوانند از مسائلی که در ارتباط با آنان است آگاهی پیدا کنند.

مسگریان گفت: شورای اسلامی در یک سال گذشته حدودا ۱۱۰ جلسه رسمی برگزار کرده است که در این جلسات علاوه بر لوایح ارسالی از شهرداری، طرح‌هایی از طرف کمیسیون‌های شورای شهر هم مطرح می‌شد.

رئیس شورای شهر همدان در خصوص با موضوعات مختلف در زمینه‌های شهری و کمیسیون‌های مختلف مطرح شده است می‌گوید: حدود ۲۹۱ مصوبه در یک سال گذشته در شورای شهر داشته‌ایم و این نشان از آن دارد که ما در ارتباط با موضوعات شهری فعال بوده‌ایم، اما عضویت اعضا شورا و حضور آنان در جلسات خارج از شورا یا در ادارات نشان از آن است که اعضا به دنبال ارائه کارنامه خوبی به مردم هستند و در جلسات کمیسیون‌ها مانند جلسات شورا حضور فعالی دارند.

محمود مسگریان درباره اهمیت بودجه بعد از انتخاب شهردار هم گفت: ما تلاش کردیم تا بتوانیم هزینه‌های اضافی را کاهش دهیم، اولویت‌ها را در نظر بگیریم و آنچه را که مورد انتظار مردم در شهرداری است با توجه به توسعه متوازنی که باید باشد گسترش دهیم و در دوره‌های قبل اقدامت بسیار مفیدی انجام شده و به خدمات کم برخوردار امکانات بسیار خوبی از لحاظ آبادانی و توسعه مراکز فرهنگی داده شده است.

او گفت:  در دوره قبل شورا اقدامات خوبی صورت گرفته بود که در دوره ششم نیز تاکید داشتیم توسعه متوازن را ارتقا دهیم و امیدواریم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری، تحقق یابد و حتی بتوانیم افزایش دهیم و اقدامات قابل توجهی را در سطح شهر داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت:خوشبختانه اقدامات خوبی در نواحی سه و چهار شهرداری به ویژه در خصوص ساخت پارک‌ها انجام شده است و در اتمام طرح های نیمه تمام به شکل فعال ورود کردیم و خبر همین اساس  پل‌های مهمی مثل شهید همدانی و غدیرهم  اکنون فعال است و امیدواریم پایان تابستان پل غدیر به اتمام برسد و پل شهید همدانی نیز به موقع تقدیم مردم همدان شود.

او گفت: در کمیسیون اداری، حقوقی و بازرسی پیگیری راه‌اندازی سامانه حقوقی شهرداری مورد توجه قرار گرفت  وسامانه کمیسیون ماده ۷۷، تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، رسیدگی مرتب به شکایات، بررسی اعلام نظر به شکایات و آسیب‌‌شناسی، گرفتن گزارش واحدهای حقوقی شهری پیگیری شده است.

مسگریان در ادامه  گفت: کمیسیون مالی یکی از کمیسیون‌های فعال به خاطر اهمیت آن است  بنابراین در این کمیسیون توانستیم در جلسات مختلف متمم بودجه و اصلاحیه بودجه، برگزاری جلسات ماهانه بودجه، استفاده از نظر کارشناسان در بررسی موارد ارجاعی به کمیسیون را انجام دهیم.

مسگریان گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی برنامه‌های خوبی بررسی و ابلاغ شد که یکی از آنها طرح جامع شهری بود و بررسی وضعیت خانه‌های واجد ارزش و علت تخریب آنها، جلساتی در خصوص طرح عمارت کبابیان، بررسی طرح ساماندهی ورودی‌های همدان، بررسی طرح جامع مرمت و احیا و نیز مرمت و ایمنی بازار همدان از جمله اقدامات بوده است.

در همدان ضعف مدیریتی داریم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم گفت: در شهر همدان مشکل مدیریتی داریم اگر مدیر برنامه ریز و تدبیر داشته باشد سرمایه گذار هم پای کار است.

علی اکبر نظری گفت: متاسفانه در همدان ما مدیریت خوب نداریم در صورتی که باید مدیر با تدبیر و صاحب فکر برای سرمایه گذاری داشته باشیم.

او در ادامه گفت: عملکرد حوزه سرمایه‌گذاری در شهرداری با یک مدیریت واحد پیش نمی‌رود وعملکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری برای شورا و کمیسیون برنامه و بودجه رضایت‌بخش نیست.

نظری در ادامه گفت: برای جذب سرمایه گذار در بحث بودجه مشکل نداریم، اما مدیر خوب و متعهد نداریم همچنین نحوه رفتار و برخورد برای جذب آن‌ها نیز مناسب نیست.

او می‌گوید: باید زمینه را برای جذب سرمایه گذار فراهم کنید و سعی می‌کنیم برای سال آینده چند سرمایه گذار را جذب کنیم.

او گفت: در انتصابات و کار‌های اجرایی نمی‌توانیم دخالت کنیم اگر این اتفاق بیافتاد در شهرداری اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، اما قانون اجازه دخالت برای اعضا شورای شهر با شهرداری ندارد، اما شهر دار باید پاسخگو باشد.

اوگفت: الویت بندی شهری در بودجه مشخص می‌شود و شهرداری هم بر اساس بودجه هزینه میکند بسیاری از طرح‌ها به متاقصه گذاشته شده، اما کمیته تخصصی سیاستش این ست که هر کدام از طرح‌ها اماده تراست کار را شروع کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: قرار است اجلاسیه سالانه همدان مرکز جهانی طب سینایی  در مهرماه برگزار شود.

سعید نظری گفت: مقام معظم رهبری در خصوص توجه به طب سنتی ایران؛ بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایران را در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ فرموده‌اند بنابراین در همین جهت باید طب سینایی را ترویج داده و همدان پرچمدار طب سنتی در جهان باشد.

او گفت: طبق قانون وزارت بهداشت و درمان افرادی که پروانه طبابت ندارند حق هرگونه دخالت یا فعالیتی در حوزه درمان طب سنتی ندارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان می‌گوید: وزارت بهداشت با هرگونه دخالت در حوزه پزشکی برخورد می‌کند، اما متأسفانه در همدان شاهد فعالیت برخی افراد یا عطاری‌هایی هستیم که بدون مدرک پزشکی طبابت می‌کنند.

نظری گفت: برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ حفظ الصحه را در بر خواهد داشت و این اجلاسیه می‌تواند نقش ارزنده و مثبتی در عرصه بین‌المللی به ویژه درباره همدان ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار