اختصاص ۴۳۰ میلیارد اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در خراسان شمالی

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اختصاص ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در این استان طی سفر ریاست جمهور خبر داد.

حسین فردی گفت: مساحت خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار هکتار است که ۷۰ درصد از آن سیل خیز بوده و در معرض فرسایش خاک قرار دارد.

او گفت: در همین راستا مساحت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری است که برای مساحت یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری تهیه شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از این مساحت اجرای عملیات آبخیزداری برای ۵۰۰ هزار هکتار اجرایی و ۲۵۰ هزار هکتار نیز در حال انجام است.

او گفت: با اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری به این حوزه می‌توان عملیات اجرایی ۲۵۰ هزار هکتار باقی مانده نیز را انجام داد و علاوه بر آن مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار دیگر را نیز اجرایی کرد.

فردی گفت: هر ساله اعتبارات با اختصاص اعتبارات تملک دارایی عملیات آبخیزداری در سطح ۳هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار هکتار انجام می‌شود، اما میزان اعتبارات تملک دارایی اندک است و نمی‌توان نیاز استان را پاسخ داد و اجرای این عملیات با این اعتبارات به صورت لاک پشتی است.

او گفت: آن چیزی که استان را درگیر خطرات سیل قرار داده و مسئله ساز شده تغییر کاربری و از بین رفتن پوشش گیاهی است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: متاسفانه در حال حاضر ۷۵ درصد از فرسایش در حوزه آبریز شیرین دره ناشی از فعالیت‌های انسانی است که باید به حال آن چاره‌ای اندیشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.