مدیرکل تامین اجتماعی قم نحوه درخواست مستمری بازنشستگی به صورت غیرحضوری را تشریح کرد.

 محمد عاشوری صبح سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: با هدف افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان، شفاف‌سازی امور اجرایی، یکسان‌سازی رویه‌ها و بهینه‌سازی فرآیند‌ها با رویکرد کاهش مراجعات، امکان برقراری مستمری بازنشستگی عادی به‌صورت غیرحضوری فراهم شده است.

او بیان این که دستور اداری صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی به‌صورت غیرحضوری به واحد‌های اجرایی ابلاغ شده است، افزود: بیمه‌شدگان می‌توانند برای ثبت درخواست بازنشستگی عادی به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، مراحل ثبت درخواست را انجام دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: درخواست‌های بازنشستگی را (که قبل از اتمام وقت اداری در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت می‌شود) تا پایان همان روز و درخواست‌هایی که خارج از وقت اداری یا در ایام تعطیل توسط بیمه‌شدگان ارسال می‌شود، در اولین روز اداری تعیین تکلیف می‌شود.

عاشوری می گوید: با توجه به اینکه در زمان ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری توسط بیمه‌شده، احراز هویت از طریق ارسال کد رمز (OTP) به تلفن همراه وی صورت پذیرفته است، نیاز به دریافت امضا یا اثرانگشت بیمه‌شده ذیل درخواست بازنشستگی نخواهد بود.

او این را هم گفت که مراحل اداری بررسی سوابق و اخذ تاییدیه‌ها در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام شده و بیمه‌شده می‌تواند در همین سامانه از مراحل اجرای فرآیند مذکور مطلع شود.

عاشوری گفت: پس از صدور حکم برقراری مستمری بازنشستگی عادی و همزمان با تخصیص شماره مستمری نیز نسخه‌ای از آن در منوی «صندوق شخصی من» در سامانه خدمات غیرحضوری قرار خواهد گرفت و بیمه‌شده از طریق منوی «اعلام شماره حساب بانکی ویژه مستمری‌بگیران» می‌تواند شماره حساب بانکی خود را جهت واریز مستمری اعلام کند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم می گوید: پیش از این مراحل ارائه درخواست بازنشستگی و بررسی پرونده و سوابق بیمه‌ای متقاضیان بازنشستگی عادی، مستلزم چندین نوبت مراجعه حضوری بیمه‌شده و از نظر زمانی نیز بسیار طولانی بود که با توسعه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی، این فرآیند به‌صورت غیرحضوری و در مدت زمان بسیار کوتاه‌تر انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.