در چهار ماهه اول امسال ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۷۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، دست‌ساز و صنایع دستی کردستان بازدید کردند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت: در چهار ماهه اول امسال ۸۸۵ هزار و ۲۰۶ نفر گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان اسکان داده شدند.

آرمان وطن دوست می گوید: بیشترین اقامت در تاسیسات گردشگری استان به‌ترتیب مربوط به هتل، خانه‌مسافر، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و هتل‌آپارتمان بوده است و همچنین در این‌مدت، اقامتگاه‌های موقت مانند، مدارس آموزش و پرورش، مهمانسرای ادارات و کمپ‌های موقت بیشترین سهم در اسکان مهمانان را داشته‌اند.

او گفت: در مدت زمان یاد شده هزار و ۳۰۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام شده است و در جریان این بازدید‌ها که به‌‎صورت شبانه‌روزی و توسط تیم‌های نظارتی این اداره‌کل و ادارات مرتبط انجام شد، ۶۷۹ مرکز اقامتی، ۴۴۵ مرکز بین‌ راهی و ۱۴۵ دفتر خدمات مسافرتی مورد بازدید قرار گرفتند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت: هدف از این بازدیدها، نظارت بر نحوه رعایت موازین بهداشتی در واحد‌های اقامتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، کیفیت خدمات، بهداشت محیط‌کار، نمازخانه‌ها و اجرای نرخ‌نامه‌های مصوب بود که در این راستا ۸۱ مورد تذکر، ۲۱ مورد اخطار، ۵ مورد تشویق، ۵ مورد پلمب و یک مورد اخطار کتبی صادر شد.

به گفته وطن دوست تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در حال اجرا است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.