غربالگری بیمه شدگان صنعت ساختمان در استان قزوین

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین از غربالگری بیمه شدگان صنعت ساختمان در استان خبر داد.

 محمدرضا کریمی معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه صنعت ساختمان از جمله بیمه‌های ارزان قیمت برای حمایت از اقشار کم درآمد است، اما در دوسال اخیر، به دلیل سوء استفاده از این بیمه سهمیه جدیدی به استان داده نشده است.

کریمی افزود: سال گذشته حدود هشت هزار نفر فقط در شهرستان بویین زهرا متقاضی استفاده از این بیمه بودند که با پایش صورت گرفته تعداد آن‌ها بسیار کاهش یافت و سازمان تامین اجتماعی، سیاست بسته‌ای را در این زمینه در پیش گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به این موارد، به سهمیه بیمه صنعت ساختمان استان قزوین نه تنها اضافه نمی‌شود بلکه با غربالگری، افراد غیر ذی حق حذف شده و کارگران واقعی صنعت ساختمان جایگزین می‌شوند.

به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ سامانه بیمه کارگران صنعت ساختمان در سال جاری به دنبال بروزرسانی بسته است و ثبت نام جدید در آن انجام نمی‌شود.

کریمی با اشاره به آمار بیمه شدگان صنعت ساختمان استان به تفکیک شهرستان ها، افزود: در سال گذشته، در شهرستان بویین زهرا و آوج هزار نفر، در تاکستان ۲ هزار و ۲۰۸ نفر، در قزوین هشت هزار و ۱۰۶ نفر، در آبیک هزار و ۶۴۵ نفر و در البرز ۲ هزار و ۷۷ نفر از بیمه کارگران صنعت ساختمان بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار