فراخوان جمع‌آوری آثار شهید شاخص ورزش کشور

به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراخوان جمع‌آوری آثار سردار شهید «علیرضا شمسی پور»،شهید شاخص جامعه ورزش کشور منتشر شد.

با هدف معرفی سردار شهید علیرضا شمسی پور شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال ۱۴۰۱، آثار تولیدی در خصوص این شهید جمع‌آوری می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های دلنوشته، کلیپ، شعر، خاطره، عکس، نامه و نماهنگ به شماره ۰۹۹۶۰۴۹۵۸۱۸ در پیام رسان‌های واتساپ و ایتا ارسال کنند. به اثار برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

علیرضا شمسی‌پور در ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. پس از دوران خدمت سربازی، فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی داوطلبانه به عضویت بسیجی درآمد. پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمؤمنین (ع) همدان وارد سپاه ناحیه همدان می‌شود و از سال ۶۳ برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح می‌شود که در سه مرحله با تهاجم شیمیایی رژیم بعث عراق شیمیایی می‌شود.

این شهید بزرگوار در عملیات کربلای ۴ معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی، فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت، سپس به اطلاعات و عملیات نزد شهید والامقام علی چیت‌سازیان می‌رود و او را الگوی تمام عیار خود قرار می‌دهد و در زمان شهادت حاج علی چیت‌سازیان، در کنار این سردارشهید مجروح می‌شود.

شهید شمسی‌پور علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرزوبوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

سردار شهید علیرضا شمسی پور سرانجام در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا پنجوین عراق بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.