رفع موانع هفت واحد تولیدی و صنعتی استان همدان

استاندار همدان گفت: هفت واحد تولیدی و صنعتی در استان گره‌گشایی شد.

علیرضا قاسمی فرزاد از رفع موانع هفت واحد تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

او روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان گفت: مشکلات این طرح‌ها در زمینه مسائل بانکی، مالیاتی، گازرسانی و صدور پایان کار بود که با مصوبات ستاد تسهیل و تصمیمات مقتضی برای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات در راستای رونق فعالیت‌های تولیدی این واحد‌ها اتخاذ و ابلاغ شد.

به گفته استاندار همدان در راستای حمایت از اشتغال و تامین امنیت غذایی استان کشتارگاه دام و طیور با اشتغالزایی برای ۸۰ نفر، با حل مشکل مالی و تقسیط بدهی و بخشودگی درصدی از جرایم دیرکرد با حمایت جهاد کشاورزی استان همدان احیا شد.

قاسمی فرزاد گفت: مشکل مالی شرکت تولید کننده ترشی و شوری با اشتغال ۲۱ نفر با مهلت ۶ ماهه در پرداخت اقساط معوقه بانکی حل شد و به چرخه تولید بازگشت.

به گفته او شرکت‌های تولیدی که صادرات به عراق و سایر کشور‌ها دارند با همکاری گمرک و صمت تعیین تکلیف شود که اگر صادر کننده با ریال معامله می‌کند نباید تعهد ارزی از آن‌ها گرفته شود.

استاندار همدان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سفر اخیر به استان همدان بر تولید داخلی اظهار داشت: مبحث تولید و احیای واحد‌های تولیدی سرلوحه کار مدیران استان همدان قرار دارد.

قاسمی فرزاد گفت: مجموعه‌های تولیدی که در سال‌های گذشته ساخته شدند و بدون پروانه ساخت فعالیت دارند با همکاری بخش‌های عمرانی فرمانداری و بخشداری تعیین تکلیف و برای آن‌ها پایان کار اعطا شود.

او گفت: سه شرکت تولیدی که به دلیل نبود پایان کار و داشتن معارض، گازرسانی برای آن‌ها انجام نشده بود، مقرر شد با احداث کارخانه در داخل حریم خطوط گاز و رعایت اصول ایمنی طی ۴۵ روز گازرسانی شود.

استاندار همدان گفت:  یک شرکت تولیدی سازه‌های گلخانه ای، مشکل مالیات داشت که مقرر شد نهایت مساعدت و بخشودگی مالیاتی انجام شود.

به قاسمی فرزاد گفت: یک شرکت خصوصی با هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۹۰۰ نفر اشتغالزایی در تولید لوله و اتصالات صادراتی، در تامین حقوق و پرداخت حق بیمه کارگران با مشکل مواجه شده است که برای آن مهلت ۲ ماهه در پرداخت حق بیمه سهم کارفرما داده شد.

او گفت: ستاد تسهیل برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به تولید و با توجه به تحریم‌های ظالمانه تشکیل شده و گرنه نظام اقتصادی در دنیا بر پایه رقابت است.

استاندار همدان همچنین از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۹ طرح تسهیلات رونق تولید خبر داد.

 استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار