طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ‌های خنک کننده صنایع فولادی کشور در تبریز

صنعتگران ومتخصصان دانشگاه‌های تبریز بزرگ‌ترین پمپ‌های خنک کننده صنایع فولادی کشور در تبریز را طراحی و ساختند.

آقای دکتر میربیوک احقاقی سرپرست تیم فنی مهندسی یک شرکت دانش بنیان در تبریز گفت: با بومی کردن فن اوری ساخت پمپ‌های بزرگ صنعت فولاد، صنایع کشورمان به این دسته از پمپ‌ها به خودکفایی رسید.

او  افزود: طراحی و ساخت این پمپ‌های بزرگ با همکاری مهندسین و کارشناسان شرکت دانش بنیان صنایع پمپ سازی نویدسهند در شهرک صنعتی شهید سلیمی انجام شده است و امکان تامین نیاز کشور به این نوع پمپ‌ها در داخل فراهم شد.

او با بیان اینکه در این پمپ‌ها از انواع پروانه‌های تک مکشه و دومکشه در حالت یک طبقه و دوطبقه استفاده شده است افزود: ظرفیت آبدهی این پمپ ۲۰۰۰ متر مکعب در ساعت با ۸۰ متر فشار کاری و توان مصرفی ۴۰۰ کیلو وات است.

این متخصص ساخت پمپ‌های صنعتی با بیان اینکه کشور‌های صاحب این تکنولوژی از فروش این گونه پمپ‌ها که در صنعت فولاد شدیداً مورد نیاز است امتناع می‌نمودند، افزود: به دلیل نیاز کشور این پمپ‌ها برای اولین بار طراحی و به کمک واحد‌های صنعتی موجود منطقه نمونه‌هایی از آن ساخته و مورد تست و تایید قرار گرفت که قیمت تمام شده آن نسبت به نمونه‌های خارجی آن بسیار پائین است.

 او که در سال‌های گذشته به عنوان کارآفرین برتر نیز مورد تجلیل قرار گرفته است، گفت: دانش فنی ساخت و تولید این پمپ بزرگ خنک کننده صنعت فولادی فقط در اختیار برخی از کشور‌های غربی و امریکا بود و در سال‌های اخیر با اعمال تحریم‌های ظالمانه از ورود آن به کشورمان جلوگیری می‌شد.

شرکت پمپ سازی نوید سهند تنها پمپ ساز مطرح در کشور است که به لحاظ رعایت کیفیت، قیمت مناسب، زمان تحویل و خدمات پس از فروش، موفق شده لوح «رعایت حقوق مصرف کننده» را در سال‌های گذشته از وزارت صنعت و معدن و تجارت دریافت کرده است.

برچسب ها: دانش بنیان ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.