دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در کاشان از برگزاری هجدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در منطقه کاشان خبر داد.

علی اصغر شاطری گفت: هجدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰ محل در شهرستان کاشان و روستا‌های اطراف و ۱۲۰ نقطه در منطقه فرهنگی شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و در شهر‌های بادرود، قمصر، نیاسر، برزک، مشکات، سفیدشهر، نوش آباد، ابوزید آباد و ده‌ها روستا و بارگاه ملکوتی امامزاده سلطانعلی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی علاوه بر مسجد صادقیه کاشان در حسینیه اعظم سوریجان، امامزاده هادی در فین، امامزاده عبدالله در لتحر، دارالشفای امام رضا (ع) در راوند و مراکز دیگری با حضور مادران و سربازان ظهور برگزار می‌شود.

به گفته او، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی با توجه به وجودت گرمای شدید هوا و رعایت نکات بهداشتی و درمانی در فضای باز و از ساعت ۷ تا ۹ و نیم صبح جمعه ۱۴ مرداد برابر با روز هفتم محرم در مرکز هیئت شاهزاده علی اصغر در مسجد صادقیه خیابان محتشم و میدان کمال الملک برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در کاشان بیان داشت: لباس مخصوص همایش شیرخوارگان حسینی با سربند منقش به "یا صاحب الزمان" در روز برگزاری، به نوزادان اهدا خواهد شد.

شاطری با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و خدماتی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در کاشان علاوه بر اجرای پر شور و شوق همایش اظهار داشت: اقدامات فرهنگی شامل انتشار کتاب‌های «خونی که به آسمان رفت، تربت کربلا، اربعین حسینی، یک دهه عاشقی و ۲ شماره نشریه شفاعت» و برگزاری نخستین کنگره ملی شعر مرثیه سرخ حنجر، استقرار ایستگاه‌های نقاشی کودکان و طرح قدمگاه بوده است.

او یادآور شد: خدمات اجتماعی نیز شامل طرح سنجش سلامت شیرخوارگان، ویزیت و تقبل هزینه درمان کودکان بیماران خاص، همایش طب اسلامی در درمان کودکان، برگزاری همایش روانشناسی در پرورش کودکان و دیگر طرح‌های خدماتی و اجتماعی بوده است.

به گفته او، توصیه می‌شود عزاداران و دوستداران اهل بیت (ع) به منظور رعایت نکات بهداشتی از دادن خودسرانه نذری‌ها به ویژه شیر در این روز اجتناب کنند.

شاطری تاکید کرد: کسانیکه نذر شیر دارند می‌توانند وجه آن را پرداخت تا برای نوزادان نیازمند به شیرخشک هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.