معاون عمرانی فرماندار گرگان گفت:بهترین راه جبران خسارت در حوزه کشاورزی استفاده از ظرفیت صندوق بیمه کشاورزی است.

حجت یزدویی در جلسه بررسی مشکلات بیمه کشاورزی گفت: برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی و آفات و بیماری‌ها به بخش‌های زراعت، باغبانی و دام و طیور استفاده از ظرفیت پوشش بیمه صندوق کشاورزی ضروری است.

معاون عمرانی فرماندار گرگان با بیان اینکه سال گذشته تنها ۶ تا ۷ درصد اراضی کشاورزی این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند گفت: این آمار‌ها رضایت‌بخش نیست و از ۲۴ هزار هکتار زمین زراعی در این شهرستان سال گذشته فقط هزار و ۶۰۰ هکتار آن تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

او  بر لزوم گسترش چتر بیمه‌ای در حوزه کشاورزی تأکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و آموزش به کشاورزان، در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین آموزش و افزایش تعداد کارگزاری‌های بیمه کشاورزی از جمله موضوعات اولویت‌داری است که دستگاه‌های متولی باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

یزدویی با اشاره به ظرفیت‌های کشت قراردادی در افزایش پوشش بیمه‌ای برای محصولات کشاورزی گفت: لازم است تدابیری اتخاذ شود تا با گسترش کشت اراضی در قالب قراردادی ضمن کاهش هزینه‌های کشاورزان، نسبت به توسعه پوشش بیمه‌ای توسط صندوق کشاورزی اقدام شود.

او افزایش پوشش بیمه‌ای در حوزه باغی و دام و طیور و همچنین تسهیل و تسریع در پرداخت خسارت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: مشکلاتی که در فرآیند جبران خسارت‌های بخش کشاورزی در سال‌های اخیر در حال احصا بوده  با رفع موانع در آینده خدمات بهتری به کشاورزان ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.