مس پروژه فاضلاب رفسنجان را اجرا می کند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پروژه فاضلاب رفسنجان را شرکت مس انجام می‌دهد که پساب شهری را در صنعت مس استفاده کنیم.

جلسه‌ای با حضور رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در منطقه ویژه رفسنجان برگزار شد.

رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) گفت: خیلی از مناطق ویژه تعطیل و غیرفعال هستند و اینکه در این خطه از سرزمین یک‌هزار اشتغال ایجاد شده و واحد‌های تولیدی مستقر هستند، نشان می‌دهد کار جهادی و بزرگی انجام دادید، مجموعه مس هم باید کمک کند..

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ما در منطقه رفسنجان، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را داریم که مدیران آن همه درگیر بحث بهره‌برداری هستند و شاید کمتر فرصت پیدا می‌کنند که به امر مهم سرمایه‌گذاری بپردازند که ضرورت دارد شما با این مجموعه ارتباط بیشتری بگیرید و بتوانید سرمایه‌گذاری صنعت مس را در منطقه ویژه اقتصادی توسعه دهید.

او از اجرای دو طرح نیروگاه خورشیدی در رفسنجان توسط شرکت مس یاد کرد که یکی از آن‌ها در منطقه ویژه است، گفت: زنجیره توسعه باید کامل شود که یکی از آن‌ها کارخانه آهک است و ما باید آهک پروژه‌های توسعه را تأمین کنیم. کارخانه گندله سازی که بحث روز و اصلی مجتمع شده است و تعمیر ماشین‌آلات معدنی و تعمیر قطعات و واردات مبحث بعدی است که می‌تواند در این منطقه دنبال شود و کارخانه مواد شیمیایی و شوینده  هم کار سرمایه گذاری خوبی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در باره تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه رفسنجان هم گفت: توافق اولیه صورت گرفته که آب معدن درآلو از منطقه ویژه تا کبوترخان و از کبوترخان به سمت بردسیر و درآلو منتقل شود که آب منطقه هم در مسیر تأمین خواهد شد.

او گفت: پروژه فاضلاب رفسنجان راهم شرکت مس انجام می‌دهد که پساب شهری را در صنعت مس استفاده کنیم و اگر منطقه مصارفی داشته باشد می‌توانیم به آن تخصیص دهیم.

مدیرعامل شرک تملی صنایع مس ایران گفت: این ظرفیت در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان وجود دارد که قطب اقتصادی استان کرمان شود.

روح‌الله بهرام‌شاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم ضمن اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در منطقه ویژه گفت: در حال تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در این راستا به حمایت شرکت مس نیاز داریم.

او می‌گوید:در بحث ماشین‌آلات معدنی؛ واردات، مونتاژ، تعمیر و قطعه‌سازی متقاضی زیادی داریم که با توجه به ظرفیتی که در حال ایجاد است، شهرک معدنی در منطقه ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با ذکر این مطلب که منطقه ویژه متعلق به مس است و توقع داریم در بحث زیرساخت‌ها و بودجه‌های عمرانی به منطقه کمک کند، گفت: شرکت مس نگاه ویژه و جدی به این مجموعه داشته باشد چراکه منطقه ویژه اقتصادی بهترین و مهم‌ترین نقطه برای صنایع پایین‌دستی مس است.

بهرام‌شاهی در ادامه خواستار تخصیص آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار