معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طی سالیان اخیر بیش از ۷۰ درصد جمعیت گونه‌های برجسته حیات وحش ایران از بین رفته است.

حسن اکبری امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: فرونشست دشت ها، افزایش کانون‌های فرسایش بادی، آلودگی کلانشرها، افزایش تجمعی سیل، نابودی حیات وحش و جنگل‌ها از مهمترین چالش‌های محیط زیست کشور است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور  با اشاره به اینکه طی این سال‌ها بیش از ۷۰ درصد جمعیت گونه‌های برجسته حیات وحش کشور را از دست دادیم، افزود: بخشی از سرمایه زیستی از بین رفته و باید همه تلاش خود را برای حفاظت از قسمت باقی مانده به کار گیریم.

او ادامه داد: کمبود آب و مسائل مربوط به خاک هشدار‌هایی است نسبت به اینکه باید رفتار و روش خود را در ارتباط با محیط زیست تغییر دهیم.

اکبری با بیان اینکه آینده متعلق به کشور‌هایی است که تنوع زیستی بالایی دارند و با حفظ آن می‌توانند بهترین استفاده را از آن کنند، ادامه داد: اولویت سازمان محیط زیست کشور صیانت از منابع زیستی است و در راستای حفظ این منابع توسعه و اجرای برنامه‌های دولت را هم مدنظر دارد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ادارت کل محیط زیست در استان‌ها نباید فعالیت خود را تنها محدود به مناطق حفاظت شده کنند و در هر جایی تخریب منابع اتفاق افتد از آنجا که منجر به آلودگی می‌شود باید واکنش نشان دهند.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت گونه‌های برجسته حیات وحش ایران از بین رفته است

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات حدود پنج ماهه خیرالله مرادی به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان تجلیل شد و اقبال حمیدی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

 حکم سرپرست جدید سازمان محیط زیست کردستان از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد.

 در حکم علی سلاجقه خطاب به سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان این چنین آمده است:

با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به موجب این حکم جنابعالی به سمت "سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان " منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به " عدالت محوری"، " روحیه انقلابی"، "مردم داری" "پاکدستی"، " فساد ستیزی" "قانون مداری"، "مفاد عهد نامه مدیران دولت مردمی" و تعامل با سایر همکاران در تحقق اهداف سازمان مجدانه بکوشید. توفیقات آن جناب در وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.