خبرگزاری رویترز می‌گوید تحلیلگران این میزان افزایش تولید نفت را که معادل ۸۶ ثانیه تقاضای جهانی نفت است، «توهینی» به رئیس جمهور آمریکا می‌دانند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد اوپک پلاس موافقت کرده که تولید نفت خود در ماه سپتامبر را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش رویترز، تحلیلگران این افزایش اندک در تولید نفت را «توهینی» به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌دانند. چرا که مهم‌ترین دلیل سفر اخیر او به غرب آسیا و به خصوص عربستان، درخواست برای افزایش تولید نفت عنوان شده بود. رعد الکادیری، مدیر عامل انرژی، اقلیم و پایداری در گروه اوراسیا گفت: «این [میزان افزایش تولید] به قدری کم است که در واقع بی معنی است. از نظر فیزیکی تاثیر آن بسیار اندک خواهد بود و به عنوان یک ژست سیاسی تقریباً توهین آمیز است». 

خبرگزاری بلومبرگ نیز می‌گوید این میزان افزایش تولید نفت، «به طور قابل توجهی» کمتر از مقدار اضافه شده در ماه‌های ژوئیه و اوت است. اوپک و متحدانش به رهبری روسیه پیش از این، تولید خود را بین ۴۳۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داده‌ بودند. 

این در حالی است که فایننشال تایمز ساعاتی پیش به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودند عربستان به احتمال زیاد در نشست امروز اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت فشار خواهد آورد. این منبع گفته بود ممکن است عربستان در راستای هدف خود برای تقویت روابط با غرب و همچنین تامین غلات چنین اقدامی را انجام دهد. 

گفتنی است، بایدن اخیرا در راستای کاهش قیمت بنزین در آمریکا که رای دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای را تهدید می‌کند، به عربستان سفر کرده و با ولیعهد سعودی دیدار کرد. این سفر به دلیل سابقه بن سلمان در قتل جمال خاشقچی، مورد انتقاد شدید نهاد‌های حقوق بشری قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار