امام جمعه شیراز ضمن تاکید بر آنکه باید با افق نگاه رهبر معظم انقلاب هماهنگ شویم گفت: در این مسیر نباید قوانین، دست و پاگیر شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در روز‌های آینده شیراز و استان فارس به استقبال یک شهید عاشورایی بزرگ می‌رود که همه ما باید از مکتب او درس بگیریم، گفت: شهیدی که سر مقدسش را جدا و برای اعلام اینکه تروریست‌ها و داعشی‌ها کاری کردند بر نیزه بردند، بعد از ۸ سال به وطن بازمی‌گردد.

او با بیان اینکه این ماجرا خیلی از کار‌های روزمره ما را تحت تاثیر قرار داده و باید همین‌گونه باشد، افزود: اگر نسبت به این شهید غفلت کنیم، در دنیا و آخرت پشیمانی می‌آورد و عقب افتادن است که بگوییم کار مهم‌تری داریم کار مهمتری از این نیست مگر اینکه ادامه کار شهید باشد.

نماینده، ولی فقیه در فارس با بیان اینکه باید زیر پرچم شهدا بیاییم، گفت: توقع و خواهش اینست که شورای هماهنگی و رسانه‌ها تا روز عاشورا که اوج برنامه‌هاست به خوبی به این امر بپردازند، زمینه‌سازی و فضاسازی مناسب را انجام دهیم تا ادای وظیفه نسبت به این شهید بزرگوار کرده باشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مردم از ما جلو هستند، عنوان کرد: روزی که گفتند شهید تفحص شده، دیدم مردم عکس شهید را گذاشتند و گلباران کردند، این مردم ما خودشان یک آمادگی‌های ویژه دارند و جلوتر از ما هستند.

او با بیان اینکه باید کار‌ها را هماهنگ کنیم تا جلوه‌اش در غیر از فضای شهر اثر بگذارد و مردم با ارزش‌های نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند، خاطرنشان کرد: به دیگران یادآوری کنید و تاکید کنید تا آنچه حق مطلب است در این باره انجام شود.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: استان فارس چهره‌های بزرگ فرهنگی و سیاسی در طول تاریخ معاصر داشته و در مشروطیت یک کانون مهم بوده و در دیگر موارد و برهه‌های تاریخی از جمله آغاز نهضت امام خمینی نیز چنین بوده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مدیریت کار فرهنگی در چنین فضایی کار آسانی نیست، افزود: حجت‌الاسلام رضایی، رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به خوبی از عهده این کار برآمدند و امیدواریم که مجموعه استان فارس بهره‌مندی از وجود ایشان و سمت جدیدشان در تهران داشته باشند.

او با بیان اینکه حجت‌الاسلام ملک مکان، رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از چهره‌های باسابقه استان در مدیریت فرهنگی هستند، افزود: یک دوره جدیدی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح کشور ایجاد شده و جوانگرایی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شده است.

نماینده، ولی فقیه در فارس با بیان اینکه باید با افق نگاه رهبر معظم انقلاب باید هماهنگ شویم، تصریح کرد: نباید مقررات دست و پاگیر شود و آنچه لازم است در راستای نگاه رهبر معظم باید انجام شود، مجموعه استان نیز با رئیس جدید همراه خواهد بود و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان، رئیس جدید شورای تبلیغات اسلامی فارس نیز با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و بزرگداشت شهید اسکندری، گفت: از زحمات حجت‌الاسلام رضایی» در سال‌های متمادی در این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدوارم در این سمت بتوانم منشا اثرات مناسبی باشم.

او افزود: توجه به نگاه تحول گرانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در اولویت کار خود در این شورا قرار می‌دهیم و با رهنمود‌های نماینده، ولی فقیه در فارس برای تحقق اهداف خود در استان گام برخواهیم داشت.

ملک مکان اضافه کرد: اهداف ما با هماهنگی دستگاه‌ها و حضور مردم پیش می‌رود و امیدوارم در سومین حرم اهل بیت (ع) در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی گام‌های موفقی برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس نیز گفت: شیراز همواره مامن بزرگان دینی و ادبی و علما بوده و فتوای آیت الله میرزای شیرازی در تحریم تنباکو از افتخارات شهر ماست.

سید حسین حقایقی گفت: حجت‌الاسلام رضایی در زمان مسئولیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس منشا خدمات بسیاری بودند و در راهپیمایی‌های ملی و مذهبی همواره در صحنه حضور داشته و این موجب شد تا شیراز همواره در این حوزه بدرخشد و پیشرو باشد.

او گفت: فارس در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، موفق عمل کرده و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این حوزه نقش موثری ایفا می‌کند.

حقایقی با بیان اینکه نگاه استاندار فارس به حوزه فرهنگی ویژه است، گفت: استان فارس در حوزه عفاف و حجاب نگاه راهبردی و موفق داشته و تشکیل کمیته عفاف و حجاب نمونه آن است.

او ضمن بیان اینکه فارس از نظر فرهنگی دارای ظرفیت‌های غنی بوده و در نقشه مهندسی فرهنگی هم الگوی سایر استان‌ها شده است، گفت: در بزرگداشت شهید اسکندری نیز به عنوان یک ظرفیت غنی، برنامه ریزی شده تا به بهترین شکل ممکن عمل شود.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: از مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انجام ماموریت‌های خود تشکر می‌کنم که همواره پای کار بوده‌اند و موجب شده تا در فارس همواره رخداد‌ها و رویداد‌های فرهنگی به شکل مطلوبی رقم بخورد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی گفت: امروز سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و امام خمینی (ره) بر اساس نیاز جامعه تاسیس این شورا را در اولویت قرار دادند و در آن زمان این شورا در پشتیبانی از جبهه و جنگ میدان دار بود.

او گفت: این نهاد بر اساس ضرورت تشکیل شده و باید ادامه حیات یابد، زیرا تامین کننده عقبه مردمی نظام مقدس است و موجب پیگیری امور نظام و تصمیم گیرنده در موقع عمل است.

رضایی گفت: مردمی بودن مراسم از تاکیدات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و در شیراز پا به پای شهر‌هایی که راهپیمایی می‌پردازند از نظر کمی و کیفی در سطح خوبی هستیم که نتیجه حضور مردم است و فهم و درک مردم موجب شده تا در برگزاری راهپیمایی‌هایی مانند ۹ دی یک روز پیشتر باشیم و ۸ دی مردم شیراز به صحنه آمدند.

او گفت: همکاری رسانه‌ها، بسیج، سپاه، تشکل‌ها و هیئات مذهبی و جامعه روحانیت و ... همواره با این شورا همواره مطلوب بوده که قابل تقدیر است.

در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام رضایی، حجت‌الاسلام ملک مکان به عنوان رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار