دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مرکز معتادان متجاهر ماده ۱۶ زنان در زاهدان راه اندازی خواهد شد.

علی زندی  اظهار داشت: مرکز ترک اعتیاد معتادین متجاهر زن تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان وجود دارد اما ظرفیت قابل توجهی نیست که خوشبختانه امسال با پیگیری های صورت گرفته، سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده که تولیت آن با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق و سپاه سلمان است.

وی گفت: سپاه امروز توانسته در تمامی حوزه ها موفق ورود کرده و خروجی مثبت داشته باشد که بر همین اساس راه اندازی مرکز ماده ۱۶ زنان با پیش بینی ظرفیت ۳۰۰ نفر را عهده دار و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تجهیز این مرکز را تقبل کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ مردان در شهرستان سراوان و پنج میلیارد تومان به همین منظور به شهرستان چابهار اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همچنین این سازمان چهار میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ مردان در زابل اختصاص داده که به صورت نقدی به متولی آن یعنی شهرداری زابل، پرداخت شده است.

زندی گفت: تمامی این مراکز با نگاه حرفه آموزی و اشتغال ایجاد خواهند شد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان یک و نیم میلیارد تومان نیز برای توسعه مرکز ماده ۱۶ استان که در خیابان شهید میرحسینی قرار دارد، اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بالغ بر ۲۷ و نیم میلیارد تومان در سال گذشته و امسال برای ایجاد مراکز ترک اعتیاد استان کمک کرده که این امر در کشور بی نظیر است و مقرر شده در صورت نیاز مجددا تمدید اعتبار از سوی این سازمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: سپاه در یکی از خیابان های شهر زاهدان یک نانوایی را با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده که تعدادی از معتادان نجات یافته در آن مرکز به پخت نان مشغول هستند و به نوعی توانمندسازی انجام شده اند.

زندی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر باعث از بین رفتن بسیاری از جرائم خرد در جامعه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار