رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حوزه تثبیت اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه‌ها و نهاد‌ها شاهد برخی کوتاهی‌ها هستیم که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید باید برای تثبیت اموال خود در طرح حدنگار اقدام کنند.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای دقیق طرح حدنگار از تصرف و تعرض به اراضی ملی و اموال غیرمنقول و مستحدثات دستگاه‌ها و نهاد‌ها پیشگیری می‌کند و قطعاً با اجرای آن بسیاری از معضلات، مسائل و مشکلات حوزه زمین مرتفع می‌شود و دیگر شاهد این حجم از دست اندازی به بیت المال توسط افراد سودجو نخواهیم بود.

وی افزود: بحمدالله اراضی ملی استان در طرح حدنگار به صورت صد درصدی تثبیت شده است و اجرای طرح در بخش اراضی کشاورزی و اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه و نهاد‌ها آغاز شده و در دستور کار قرار دارد و باید با جدیت پیگیری شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: متاسفانه بر اساس آمار‌ها و پیشرفت کار در حوزه تثبیت اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه‌ها و نهاد‌ها شاهد برخی کوتاهی‌ها هستیم و اهتمام لازم وجود ندارد، که این موضوع جای گلایه داشته و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و قطعاً در مدت معین می‌بایست نسبت به تثبیت اموال خود در طرح حدنگار اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان به مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌ها هشدار داد: قانون در هر شرایطی باید اجرا شود و کوتاهی و سهل انگاری در اجرای قانون حدنگار نیز پذیرفته نیست و چنانچه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در اجرای این قانون منفعل عمل کنند، ضمن معرفی به جامعه با توجه به عدم اهتمام لازم در حفظ حقوق بیت المال، طبق قوانین با آن‌ها برخورد خواهد شد و مجازات‌های همچون انفصال در انتظار مدیران دستگاه‌ها خواهد بود.

 این نشست ۷ دستور جلسه در حوزه حفظ حقوق بیت المال داشت، که موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات اتخاذ و مصوبات لازم به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار