وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قزوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از استان‌های سرآمد و با پیشینه و غنای بالا است.

عزت الله ضرغامی  در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از مردمان قزوین به عنوان مردمی با فرهنگ یاد کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند در خصوص ریشه و غنای فرهنگی و تاریخی مردم قزوین، باید فرق بدانیم بین ملتی که ریشه و تاریخ دارد و کسانی که ریشه و تاریخ ندارند.

وی اظهار داشت: در بازدید خود از آثار تاریخی قزوین متناسب با نگاه جامعی که صاحب نظران وبزرگان استان دارند برخی تصمیمات را که از گذشته هنوز حل نشده و باقی مانده را گرفته و جمع بندی خواهیم کرد.

ضرغامی افزود: حوزه میراث فرهنگی نباید مانع توسعه شود بلکه پیشگام توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قران مانند معدنی است که هرچقدر از آن برداشت کنیم جای کار دارد و امام جمعه قزوین این ویژگی را دارند که در آیات کلام وحی تامل می‌کنند و مسایل راهگشا و مهم را از آن تفسیر می‌کنند.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی برای حفظ و تقویت میراث فرهنگی، گفت: نگرانم که تمدن ارزشمند ما دفن شود اگر ظرفیت‌های آن را در فضای مجازی مطرح نکنیم.

وزارت میراث فرهنگی به بهسازی بافت تاریخی قزوین کمک کند

 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهسازی و نوسازی بافت تاریخی و فرسوده قزوین کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی  افزود: توجه به بافت تاریخی قزوین و احیای آن باید مورد توجه دستگاه‌های مسوول قرار بگیرد.

وی خواستار تسهیلات و کمک وزارت میراث فرهنگی در زمینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شد و اظهار داشت: وقتی افراد در بافت قدیمی قزوین می‌خواهند خانه‌ای بسازند اجازه ساخت بیش از یک طبقه به آن‌ها نمی‌دهند و اگر مقدور باشد که با رعایت مسایل میراثی بتوانند کار نوسازی را انجام دهند شاهد تحول خوبی خواهیم بود.

امام جمعه قزوین گفت: قزوین از پیشینه تاریخی و فزهنگی غنی برخوردار است و تاریخ و تمدن غنی را صاحب می‌باشد و در حوزه میراث فرهنگی نیازمند رسیدگی بیشتری است.

دیدار با استاندار و فعالان گردشگری و تشکل‌های میراث فرهنگی، بازدید از دولتخانه صفوی، کاروانسرای سعدالسلطنه و سفر به الموت غربی و شرقی و بازدید از قلاع تاریخی لمبسر و حسن صباح و منطقه نمونه گردشگری دریاچه اوان از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قزوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار