استاندار اصفهان:

موکب داران باید ضوابط حرکت عظیم اربعین را رعایت کنند

استاندار اصفهان گفت: موکب داران باید ضوابط حرکت عظیم اربعین را رعایت کنند و در شرایط قانونی و منظم در این مسیر گام بردارند.

سیدرضا مرتضوی امروز در نشستی با موکب داران استان اصفهان در استانداری گفت: اربعین سرآغاز حرکت پیروزمندانه قیام امام حسین (ع) است و در این راستا این راهپیمایی عظیم به عنوان حرکتی که سالهاست در کشور آغاز شده و استمرار یافته، شرایط ظهور قیام حضرت مهدی (عج) را فراهم خواهد کرد.

وی اظهار داشت: لازمه مراقبت از حرکت عظیم اربعین داشتن پیوست فرهنگی، بهداشت و سلامت، اجتماعی، سیاسی و امنیتی توسط موکب داران است؛ با آموزش مسوولان موکب‌ها و رابطان هر موکب می‌توان این حرکت عظیم اربعینی را به حرکتی جامع از تمام جوانب تبدیل کرد.

وی یادآور شد: دشمن همواره متوسل به این بوده که این نعمت الهی که در دست مردم مسلمان است را از ما بگیرد ولی نتوانسته آن را تحریف کند.

مرتضوی با توجه به اینکه هدف اولیه از این حرکت، انتظار ظهور است گفت: باید مراقبت‌های لازم از اهداف این سفردر طول مسیر صورت گیرد تا مبادا به دلیل عدم رصد ما در طول این مسیر اتفاقی روی بدهد.

وی با بیان اینکه اربعین ظرفیتی است که باور و اعتقاد مردم به اهل بیت را افزایش می‌دهد، گفت: بر این اساس نباید خدمات موکب داران صرف تامین غذا و استراحت برای زائران باشد بلکه باید در هر موکب نسبت به ارائه خدمات فرهنگی هم اقدام شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بروز بخشی از مشکلات به‌دلیل جدید بودن این حرکت است گفت: به این منظور تا تمامی دستگاه‌ها خود را برای ارائه خدمات لازم با سیاست‌های آن انطباق بدهند قدری زمان خواهد برد.

وی با بیان اینکه باید ابتدا فرآیند‌ها را شناخت و سپس ارائه طریق کرد گفت: لازم است که کمیته‌های فرعی به عنوان محل تصمیم سازی و ارائه راه حل رفع مشکلات در کنار کمیته اصلی ستاد اربعین تشکیل شود.

مرتضوی همچنین بر مستندسازی اقداماتی که در موکب‌ها در ایام اربعین انجام می‌شود تاکید کرد و گفت: باید زیبایی‌های این سفر در قالب کار‌های مستند فاخر تهیه و به مردم ارائه شود و این مسئولیت برعهده صدا و سیمای مرکز اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات برای رفاه حال موکب داران اختصاص زمینی در مرز شلمچه و مهران است که با کمک بنیاد مسکن بزودی ساخت و ساز مکانی برای اسکان موکب داران در آن آغاز می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خدمات دهی در مرز شلمچه به عهده استان اصفهان گذاشته شده است گفت: باید چند گروه از موکب داران در این منطقه استقرار یابند و به زائرانی که از این مرز وارد می‌شوند خدمات رسانی مطلوب صورت گیرد.

وی همچنین پلیس استان را موظف کرد که با شناسایی نقاط حادثه خیز در طول مسیر حرکت زائران و موکب‌ها به سمت مرز‌ها به استقرار نیرو‌های پلیس در این نقاط اقدام کنند.

مرتضوی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای پشتیبانی از موکب داران در قالب تهیه اقلامی از سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان نیز گفت: امسال حدود ۱۳۶ موکب از استان اصفهان با ارائه ۲ هزار و ۳۰۰ خدمت و فراهم کردن امکان اسکان ۵۰ هزار زائر، در مراسم اربعین حضور دارند.

جعفر عسگری بر آسیب شناسی حرکت عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: لازمه این مهم پیوست غنی برای حوزه‌های مختلف این حرکت عظیم است.

وی از موکب داران درخواست کرد که از ورود به کار‌های اقتصادی و ساخت و ساز در عراق خودداری کنند و به جای آن در توسعه و بازسازی عتبات مقدس سرمایه گذاری کنند.

در این جلسه نمایندگان موکب داران به ارائه مشکلات و نیاز‌های خود در حوزه تردد و استقرار در مرز‌ها اشاره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.