نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار و گفتگو با مذاکره کننده ارشد ایران را سازنده خواند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توئیتری نوشت: با دکتر باقری، رئیس هیأت ایران در مذاکرات وین درباره برجام دیدار کردم. مثل همیشه، تبادل نظر صریح، عمل‌گرایانه و سازنده‌ای درباره راههای غلبه بر موضوعات باقی‌ مانده داشتیم.

عصر دیروز «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای و همچنین «انریکه مورا» مسئول هماهنگی مذاکرات و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات راهی وین شدند.

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستم. مسئولیت بر عهده آن‌هایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده اند. آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.

آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها و برجام هفتم و هشتم تیرماه در دوحه و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

مذاکرات احیای برجام پس از مدت‌ها وقفه به دلیل فقدان اراده جدی از جانب آمریکا برای عمل به تعهدات خود امروز (پنجشنبه) در وین از سر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ای لجباز بفهم تا زمانی که مواد غنی شده در ایران است
از ایران حساب می برند
آخرین اخبار