جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر زنجان به دلیل عدم حضور و ترک جلسه ۴ عضو (موسوم به طیف آبادگران) از حدنصاب افتاد و رسمیت خود را از دست داد.

بنابر اعلام قبلی روابط عمومی شورای اسلامی شهر زنجان  قرار بود ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه، جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان برگزار شود.

در این جلسه که با حضور فرماندار زنجان و مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان آغاز شد، ۴عضو (موسوم به طیف آبادگران) حاضر نشدند و جلسه بدون نتیجه و به دلیل عدم رسمیت، به کار خود پایان داد.

پس از پایان جلسه اول، در حالیکه تعدادی از اعضاء و برخی خبرنگاران صحن شورا را ترک کرده بودند، از طریق دفتر رئیس شورا اعلام شد که چهار عضو شورا اعلام کرده اند که تصمیم به حضور در جلسه گرفته اند.

 پس از حدود یک ساعت از پایان جلسه اول، جلسه دوم شورا با دستور کار انتخابات هیئت رئیسه دوباره آغاز شد.

حجت الاسلام مجتهدی از طیف چهار نفره آبادگران در سخنرانی پیش از دستور خود، با بیان اینکه مبنای تفاهم و تعامل در شورا باید بر تقسیم کار باشد، گفت: شرط ما برای شرکت در انتخابات این است که عنوان نایب رییس اول و منشی اول از چهار نفر (طیف آبادگران) باشد و برای این منظور باید انتخابات این ۲ عنوان پیش از انتخاب رییس و منشی شورا انجام شود.

او افزود: درخواست ما تغییر ترکیب هیئت رئیسه است تا از استعداد و کارایی بقیه اعضای شورا نیز استفاده شود.

مجتهدی ادامه داد: اگر این خواسته اجرا شود ما آماده اجرای انتخابات هستیم و اگر غیر از این باشد تصمیم دیگری خواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی زنجان این پیشنهاد مجتهدی را مغایر با آیین نامه دانست و گفت: حتی اگر بخواهیم تقدم و تأخری در انتخابات عناوین باشد این موضوع باید به رأی اعضا گذاشته شود.

از آنجا که این پیشنهاد به دلیل اکثریت ۵ نفره گروه «ما بر این باوریم» خواسته گروه چهار نفره را محقق نمی‌کرد؛ چهار عضو آبادگران در واکنش به آن، اقدام به ترک صحن جلسه کردند و جلسه برای بار دوم از رسمیت افتاد.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان پس از پایان جلسه دوم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تلاشی که فرماندار و بنده داشتیم تا انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی زنجان منتج به نتیجه شود، ولی فضای همدلی لازم در شورا به وجود نیامد و ۲ گروه شورا به نظر مشترکی نرسیدند.

خلجی افزود: این موضوع به استانداری گزارش خواهد شد و در روز‌های آتی شاهد تصمیم گیری در این خصوص خواهیم بود.

او ادامه داد: هیئت حل اختلاف نقطه نظرات اعضای شورا را خواهد شنید و بر اساس قوانین در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان گفت: از آنجا که موعد هیئت رئیسه فعلی شورا تا ۱۴ مرداد امسال است، تا تعیین تکلیف هیئت رییسه جلسات شورا قانونی نیست، ولی کمیسیون‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.