نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: اشعار عمان در حماسه عاشورا بی‌بدیل و بی‌نظیر است و ما متاسفانه درگذشته نسبت به این شاعر غفلت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی گرامی‌داشت میرزا نورالله عمان سامانی (تاج‌الشعرا) شاعر حماسه و عرفان حسینی در فرهنگسرای شهرکرد تاکید کرد: اشعار عمان در حماسه عاشورا بی‌بدیل و بی‌نظیر است و ما متاسفانه درگذشته نسبت به این شاعر غفلت کرده‌ایم.

وی عمان سامانی را ظرفیتی بزرگ و ناشناخته دانست و افزود: غفلت نسبت به تاج‌الشعرا در گذشته باید جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام عمان را از مردم سامان شهر و فرهنگ با چهره‌های ادبی، اهل دانش و بینش و البته دارای جایگاهی ویژه معرفی و تصریح کرد: شاعر حماسه و عرفان حسینی از چند اصالت برخوردار است و باید نام عمان‌پژوهی را برای این همایش انتخاب کرد تا زمینه‌ای برای پژوهش‌ها درخصوص تاج‌الشعرا باشد.


بیشتر بخوانید


وی عمان را یک شخصیت حوزوی دانست و یادآور شد: تاج‌الشعرا پس از تکمیل تحصیلات مکتبی برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه اصفهان و مشغول تحصیل شد و به موقعیت علمی قابل‌توجهی دست یافت تا آنجا که به تدریس لمعه مفتخر شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اصالت خانوادگی را از دیگر ویژگی‌های عمان سامانی و او را متولد در خانواده‌ای اصیل دانست و گفت: پدر و اجداد تاج‌الشعرا معروف به علم و دانایی و بین مردم، محترم بوده‌اند.

حجت السلام والمسلمین نکونام تاکید کرد: دشمنان امروز نه تنها در مقام مخدوش کردن اعضای خانواده بلکه در مقام از هم‌پاشیدن خانواده‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تاج‌الشعرا در مثنوی اول گنجینه‌الاسرار در ۲۲ بیت این درک، ایمان و معرفت را به زیبایی ترسیم کرده است.

وی یادآور شد: عمان سامانی، حسین‌شناسی و شناخت از امام حسین (ع) را مورد توجه جدی قرار داده است و دشمن‌شناسی را آموزش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار