فرماندار ملایر گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۸۶۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان ملایر اختصاص یافت.

سلمان اسماعیلی در نشست کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان گفت: از مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای استان همدان سهم ملایر ۸۶۴ میلیارد تومان است و سهم ملایر کمتر از حد انتظارات است و ملایر می‌توانست سهم بزرگ‌تری، حداقل دو برابر اعتبارات جذب کند.

او افزود: عمده مصوبات در سال اول، بخشی در سال دوم و باقی‌مانده اعتبارات نیز در سال سوم پس از سفر که آخرین سال دولت سیزدهم است تخصیص داده می‌شود.

فرماندار ملایر می گوید: سهم ملایر از این اعتبارات کمتر از حد انتظارات است و می‌توانست سهم بزرگ‌تری، حداقل دو برابر اعتبارات جذب کند، اما سهم ملایر از مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور کم است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سفر استانی رئیس‌جمهور به همدان اولویت تخصیص اعتبار با  طرح های بالای ۵۰ درصد پیشرفت بود، گفت: با پیگیری نمایندگان در جلسات مختلف اعتبارات مختلفی جذب شد، اما آن‌گونه که ملایر شایسته بود اعتبارات تخصیص داده نشد.

او یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور به ملایر را کم‌کاری در ۱۲ سال گذشته اعلام کرد و افزود: آهنگ توسعه شهرستان در سال‌های گذشته بسیار کند شده است.

فرماندار ملایر افزود: اعتبارات جذب‌شده از سفر ریاست جمهوری تقریباً ۱۰ برابر بودجه سنواتی شهرستان است، اما طرح های نیمه‌کاره و رهاشده با پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصد در ملایر بسیار فراوان است.

اسماعیلی می گوید: ۳۰ طرح در شهرستان برای اعتبارات از سفر رئیس‌جمهوری اعتبار جذب کردندکه سه طرح بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی، نیروگاه و محور ملایر به خنداب شامل صدور مجوز احداث شدند.

اسماعیلی افزود: از مجموع اعتبارات برای طرح های طرح حمایتی بانوان ۸ میلیارد تومان، آموزش‌وپرورش ۱۶۲ میلیارد تومان، بهداشت و درمان ۲۵ میلیارد تومان، علمی پژوهشی و طرح های دانش‌بنیان ۱۰۶ میلیارد تومان، فرهنگی ۴ میلیارد تومان، انرژی ۱۳۰ میلیارد تومان، کشاورزی ۱۰ میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۱۲ میلیارد تومان و مسکن و شهرسازی ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

او با بیان اینکه سهم اعتبارات سفر استانی در بخش کشاورزی بسیار کم است عنوان کرد: ملایر ظرفیت ۱۵۰۰ میلیارد بودجه را داشته است، اما از شهرستانی همچون تویسرکان که بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌شده بسیار کمتر به ملایر تخصیص داده‌ شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار