مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از استان متقاضی سفر اربعین حسینی در سامانه سماح پیش ثبت‌نام کردند.

محمدباقر قاصری گفت: از مجموع این تعداد متقاضی؛ سه هزار و ۲۱۰ نفر از بجنورد، ۹۷۰ نفر از اسفراین، ۶۲۵ نفر از شیروان، ۵۴۲ نفر از جاجرم، ۲۴۹ نفر از گرمه، ۱۸۲ نفر از راز، ۱۳۱ نفر از فاروج، ۱۷۴ نفر از آشخانه، ۱۴۹ نفر از درق، ۱۴۱ نفر از ایور و مابقی نیز مربوط به سایر نقاط استان است.

او گفت:  با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، قرار بود پیش ثبت‌نام به مدت ۲۰ روز و تا پایان تیرماه ادامه داشته باشد که به علت درخواست‌های متقاضیان و شرط ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز برای شرکت در اربعین حسینی، این مهلت تا ۱۷ مرداد ماه امسال تمدید شد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: شهروندان ثبت نام در سامانه سماح را به روز آخر موکول نکنند و پیش ثبت نام در این سامانه حکم روادید را دارد و الزامی است.

او گفت: تمامی این افراد از نظر دریافت ۲ دُز واکسن مورد بررسی قرار می‌گیرند که این مورد هم الزامی است و از افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای تقاضا می‌شود که سفر امسال را به سال‌های آینده موکول کنند.

قاصری گفت: داشتن گذرنامه دارای اعتبار نیز الزامی است و متقاضیان در صورت لزوم باید برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

پمدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پیش ثبت نام در سامانه سماح به منزله ثبت نام قطعی نیست، و متقاضیان هیچ گونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام ایجاد نخواهد کرد و نحوه و زمان ثبت نام قطعی از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.