راه اندازی مراکز سیار واکسیناسیون کرونا

استاندار همدان گفت: مراکز سیار واکسیناسیون کرونا برای تشویق عزاداران حسینی به تزریق واکسن در حاشیه محل‌های پُر تجمع برپا شود.

علیرضا قاسمی فرزاد : در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی اوج حضور مردم در مساجد، حسینیه، تکایا و هیات‌های عزاداری است که باید علاوه بر فراهم کردن زمینه برگزاری آیین‌های عزاداری در مکان‌های رو باز، زمینه واکسیناسیون آن‌ها هم فراهم شود.

او گفت: با وجود ابلاغ شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به هیات‌های مذهبی همچنان رعایت این شیوه نامه ها از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری و رعایت بهداشت فردی توصیه می‌شود.

استاندار همدان گفت: با توجه به افزایش احتمال ابتلا به کرونا به ویژه در شب‌های تاسوعا، عاشورا و سومین روز شهادت امام حسین (ع)، در صورت مشاهده مناسب نبودن مکان برگزاری مراسم و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در این محل ها، باید مکان برگزاری مراسم تغییر یابد.

قاسمی فرزاد از مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست ورزش و جوانان خواست مکان مناسبی برای برگزاری آیین‌ها سوگواری محرم در اختیار هیات‌های مذهبی که دارای مجوز و معرفی نامه از سازمان تبلیغات اسلامی هستند، قرار دهد.

 او به عزاداران حسینی رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را توصیه کرد و از افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواست از حضور در مراسم مذهبی در مکان‌های سربسته به جد پرهیز کنند.

 استاندار همدان از همراهی بسیجیان در اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران با برگزاری میزگرد‌های خبری و تهیه و انعکاس گزارش‌هایی در زمینه ضرورت دریافت واکسن، مردم را به زدن واکسن کرونا ترغیب و تشویق کنند.

به گفته قاسمی فرزادمجهز شدن مدارس به پنجره‌های دوجداره و سامانه تهویه هوای استاندارد با جدیت از سوی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس دنبال شود و در مدت زمان حدود یک ماه و نیم باقی مانده تا بازگشایی مدارس باید طرح‌های نیمه تمام آموزشی را تکمیل کرد.

او گفت: سفر رییس جمهور به همدان و استقبال بی نظیر مردم این استان از رییس قوه مجریه یک سفر حماسی و به یاد ماندنی بود و آیت الله رییسی از این حضور و استقبال مردم استان اعلام رضایت کرد.

استاندار همدان گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران نیز به خوبی حضور رییس جمهور و استقبال مردم را از قاب رسانه به تصویر کشیدند که این اقدام آن‌ها شایسته قدردانی است.

قاسمی فرزاد  گقت: راه اندازی مراکز سامد و ۲۹ مرکز ارتباطات مردمی با حضور معاونان وزرا، سبب پاسخگویی به درخواست و مطالبات مردمی از جمله پاسخ به ۳۸ هزار تماس مردمی و ۳۷ هزار نامه شد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت چهار شهرستان «رزن، درگزین، فامنین و نهاوند» در وضع قرمز، شهرستان‌های «همدان، کبودرآهنگ، ملایر و اسدآباد» در وضع نارنجی و «بهار و تویسرکان» در وضع زرد هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار