پیکر مطهر سردار شهید حاج عبدالله اسکندی در حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) اعلام کرد که شهید اسکندری، سیدالشهدای مقاومت فارس، در این حرم مطهر، تشییع و خاکسپاری می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری به اتفاق اعضای شورای معاونان آستان مقدس شاهچراغ (ع)، با حضور در منزل سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، با خانواده مکرم و معزز این شهید والامقام دیدار کرد.

او گفت: شهادت آرزوی دیرینه این سردار پرافتخار اسلام و جریان مقاومت بود، که به لطف خداوند متعال، به این فیض نائل شدند.

کلانتری گفت: بحمدالهی با رضایت خانواده معزز این شهید والامقام مقرر شده همزمان با عاشورای حسینی، پیکر مطهر سردار اسکندری، این شهید مدافع حرم، در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، تشییع و خاکسپاری شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: حقیقتا انسان از ته دل به حال نیکوی این شهید مظلوم بی سر، غبطه می‌خورد که همچون مولای خودش، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به شهادت رسید. امیدواریم که خداوند متعال به برکت خون این شهید، اسلام و انقلاب اسلامی را بیش از پیش سربلند کند و مقدمه ظهور امام عصر (عج) قرار دهد.

او گفت: من زمانی که خبر شهادت شهدا را می‌شنوم نا خودآگاه به زمان دفاع مقدس برمی‌گردم و این آیه شریفه ۲۳ سوره مبارکه احزاب در ذهنم نقش می‌بندد؛ "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا" "از میان مؤمنان مردانی‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند. برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آن‌ها در همین انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند. " مصداق بارز آن‌هایی که منتظر شهادت بودند، شهید اسکندری است که خداوند ایشان را به آرزویش رساند و اینگونه این شهید بی سر، سربلند شدند و برای اسلام و انقلاب نیز، مایه سربلندی و افتخار شدند.

مراسم تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، دوشنبه ۱۷ مردادماه، همزمان با عاشورای حسینی، از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار