نامی در حاشیه دیدار از مناطق سیل زده فراهان گفت: با دستور و توجه ویژه رئیس جمهور تمام خسارت‌های مردم پرداخت خواهد شد.

نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از روستای سیل زده آهنگران شهرستان فراهان استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

دولت با دستور و توجه ویژه رئیس جمهور تمام خسارت‌های مردم را پرداخت خواهد کرد.

ارزیابان در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، راه، معابر، منازل مسکونی و بنا‌ها با کاربری‌های مختلف و قنوات و زیرساخت‌ها همچنین خودرو و موتور سیکلت‌های مردم مشغول برآورد و تعیین خسارات هستند

در بارندگی‌های اخیر ۱۳۳ شهر ۲۵۸ بخش وهزارو ۴۳۳ روستا در کشور دچار سیل شدندکه ۷۸ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و۲۶ نفر هم تا کنون مفقود هستند.

با تلاش گسترده گروه‌های مختلف مردمی، جهادی، امدادی و خدمات رسان و با همدلی ومساعدت‌های شکل گرفته تلاش می‌شود درد و رنج مردم در مناطق سیل زده به حداقل ممکن برسد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم گفت: تمام منازل و معابر روستا از سیلاب و گل و لای پاکسازی شده و با کمک گروه‌های جهادی فرش و وسایل زندگی مردم شستشو شده ولوازم خانگی هم در حال تعمیر و تحویل به ساکنان است.

مخلص الائمه گفت: ۴۰ واحد مسکونی خسارت دیده و تخریب شده در سیل آوار برداری شده و عملیات احداث واحد‌های تخریبی آغاز شده است.

با وقوع سیل‌های مرداد ماه امسال در کشور وسعت سیل به روستا‌ها و شهر‌های استان مرکزی هم رسید و در روستای آهنگران فراهان این سیل ۵۰ خانه را تخریب کرد.


شامگاه جمعه ۷ مرداد به علت شدت بارش‌ها و جاری شدن سیلاب، بخش زیادی از روستای آهنگران شهرستان فراهان دچار آبگرفتگی شد و کمک‌های امدادی به این روستا آغاز شد که این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفته شاهدان جسد یک نفر از آوار بیرون کشیده شده است و کارشناسان جهادکشاورزی و بنیاد مسکن در رروستا هستند تا با تخمین خسارات بخش‌هایی از آن جبران شود.

به گفته مخلص الائمه استاندار مرکزی نیرو‌های امدادی اعم از بسیج سپاه راهداری و هلال احمر در روستای آهنگران مستقرند تا با رسیدگی به مشکلات از بار دغدغه‌های مردم بکاهند.

به گفته نظری معاون سیاسی استاندار مرکزی پس از ورود سیل به روستا تمامی ساکنان از سوی نیرو‌های امدادی و با استفاده از ماشین‌آلات راهسازی به بیرون روستا منتقل شده اند و جوانان روستا با نیرو‌های امدادی در عملیات انتقال احشام به نقطه امن همکاری می‌کنند.

شعبان زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: بییش از ۵۰۰ بسته غذایی در بین سیل زدگان روستای آهنگران فراهان توزیع شده و ۲ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه وانت، ۳ دستگاه کامیونت و یک دستگاه قایق به همراه موتور پیشران و تجهیزات تخصصی سیلاب در اختیار مردم این روستا قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
بسیار خوب است که دولت تصمیم به پرداخت خسارت سیلزدگان دارد ،ولی مدعی العموم باید این خسارات را از «تعطیل کنندگان » آبخیزداری در کشور باز پس ستاند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
کو پس چرا‌ما چیزی نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
کی!؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
بشنو ولی باور نکن دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
بعدش باز گرونی راه میندازین 1000 برابرش رو باید پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
من در شهر آباده طشک که بیشترین میزان بارندگی اخیر را دراستان فارس داشته زندگی می کنم، به دلیل شکستن سیل بند وهمچنین انسداد پل روی رودخانه فصلی ابن شهر وانحراف آب به داخل شهر، تقریبا تمان خیابانها سیل جاری شد وبخش از خانه ها هم تا بیش از یک متر زیر آب رفت،برآورد خسارت وجبران آن نیاز به کارکارشناسی، تأمین اعتباروزمانبر است ولی جمع آوری گل ولای خیابانها که فقط تانکر وآب نیاز دارد که نباید معطل بماند، متاسفانه از استانداری فارس آمدند شعارهایی دادند ورفتند و مردم مانده اند وخیابان های پر از خاک وشهردار ی ضعیف وبدون امکانات. واقعا با گذشت ده روز از بارندگی آیا استانداری فارس نمی توانداز امکانات دستگاه های دولتی وشهرهای بزرگ، برای شستشوی خیابان استفاده کند ومردم را از خاک نجات بده، اینکه دیگه نیاز به اعتبار ندااره واقعا اگر این ضعف مدیریت نیست پس چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
البته از بورس و گران كردن كالاهاي اساسي مثل گوشت- روغن- آرد و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بشین تا بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دولت خیلی کارا قرار بود بکند، زلزله کرمانشاه تموم شده کاراش که وعده جدید میدین؟