مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فعالیت‌های نظامی روسیه در اطراف بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را محکوم کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد این اتحادیه نقض غیرمسئولانه قوانین امنیت هسته‌ای توسط روسیه را با فعالیت‌های نظامی انجام شده در اطراف نیروگاه اوکراین در زاپوریژیا محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل بورل در پیامی در حساب توئیتر خود نوشت اتحادیه اروپا فعالیت‌های نظامی روسیه در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را محکوم می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه ارتش روسیه را متهم کرد دو بار به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب این کشور حمله کرده است.

روسیه از آغاز تهاجم خود به اوکراین این منطقه را کنترل کرده است.
زلنسکی گفت هر گونه حمله به این سایت یک جنایت بی شرمانه و یک عمل تروریستی است. روسیه باید مسئولیت تهدید برای یک نیروگاه هسته‌ای را بپذیرد.

در این حمله یک خط ولتاژ بالا آسیب دید و باعث خاموش شدن یکی از راکتور‌های نیروگاه شد.

زمانی که این نیروگاه در ماه مارس تصرف شد، ارتش روسیه به سوی ساختمان‌های این سایت آتش گشود و خطر یک حادثه هسته‌ای بزرگ را تشدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
جوزپ بورل جناب رییس جمهور ولادیمیر پوتین کارش را خوب بلد است و خرابکاری نمی کند البته اگر زلنسکی دلفک کار را خراب نکند. تحت هر شرایطی نیروگاه زاپوریژیا باید به تصرف ارتش روسیه در آید و کسی هم نمی تواند جلویش را بگیرد.
France
U-238
۰۳:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
طنازی را بگذار کنار جوزپ بورل. اکراین پای ناتو را ضمن بازیچه گرفتن قانون به منطقه باز کرد و تاوان پس میدهد. دخالت نکن. کتاب The Powerhuose of the Atom اثر K. Gladkov از انتشارات Mir را خوانده و فهمیده ایم. ناتو هیچ حق قانونی برای دخالت در امورات روسیه را ندارد. امنیت هسته ای اکراین را شما نباید متکفل باشید. این حق ذاتی روسیه است. زلنسکی یک دیوانه شناخته شده و کمدین تلویزیونی بیش نیست و دستورات شما را اجرا میکند نه امنیت هسته ای را. او هیچ اطلاعات هسته ای نداشته و ندارد. زلنسکی با استفاده از پورسانت گرفتن از گاز روسیه باعث عصبانیت آقای ولادیمیر پوتین شد و شما و امریکا او را پشتیبانی کردید که نباید این خطا را مرتکب میشدید. جنگ باید با تسلیم اکراین پایان یابد وگرنه کار به جاهای باریکی کشیده می شود. شما بجای تهدید روسیه سعی کنید اکراین را به تسلیم به روسیه راضی کنید وگرنه موجودیت شما در خطر انقراض است. شما با اورانیوم 238 بازی میکنید و وجهه حق به جانب هم به خودتان میگیرید که اصلا به شما نمی خورد. تمام دانشمندان و مردم عالم میدانند که شما با بشریت مثل بازیچه رفتار میکنید. نکنید این کارها را چون دست ها روی ماشه است و با فشار دادن یک ماشه کل جهان از هم می پاشد و شما شروع کننده آن هستید. این موضوع فیلم هالیوودی نیست. این بشریت است که شما با آن بازی میکنید. ایران هم مثل روسیه نقش کلیدی در جهان امروز دارد که شما با تحریم های بچه گانه تان همه چیز بشر را به بازیچه گرفته اید. اگر امریکا و اروپا با یک کلید منهدم شوند شما به بشریت چه خواهید گفت؟
Iran (Islamic Republic of)
U235
۲۲:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
بورل روسیه رو ناتو انتریک کرد. روسیه مجبور به جنگ از طرف ناتو شد. روسیه جنگ از طرف ناتو بهش تحمیل شد و داره از خاکش در مقابل ناتو دفاع میکنه. روسیه حمله نکرد بلکه دفاع کرد و دفاع حقه. اکراین بازیچه ناتو شد و کشورش رو باخت. تو جوش نزن ما خودمون ختم تمتم جنگهای دنیا هستیم. گول تو و امریکا و سازمان سیاه رو نمیخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
U235
۲۰:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
ناتو جنگ را به روسیه تحمیل کرد. روسیه حق وتو دارد. روسیه بارها هشدار داد ولی ناتو پیشروی کرد. روسیه درگیر جنگ تحمیلی از طرف ناتو شده. روسیه حق دارد از مرزهای خودش دفاع کند. روسیه نمی جنگد. روسیه در حال دفاع است. و دفاع حق هر ملتی است. ناتو قوانین بین المللی را نقض کرده و تاوانش را باید به سخت ترین وجه بپردازد. جوزپ بورل جواب بده به این حقیقت انکار ناپذیر. بگو که روسیه چه حقی را ضایع کرد؟ به جز این که از خودش و مرزهایش دفاع کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
ده‌ها هزار نفر در این شهر در یک چشم به هم زدن کشته و زنان، کودکان و مردان در آتشی جهنمی سوزانده شدند.
آمریکا در ششم آگوست ۱۹۵۴ شهر هیروشیمای ژاپن را با بمب‌های اتمی بمباران کرد. در این حمله حدود ۱۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و شمار زیادی نیز تحت تأثیر تشعشع مواد رادیواکتیو، به انواع سرطان‌ها و امراض لاعلاج مبتلا شدند. ارتش آمریکا سه روز پس از بمباران هیروشیما، شهر بندری ناگازاکی را نیز هدف حمله اتمی قرار داد و حدود ۷۴ هزار نفر دیگر از مردم ژاپن را به قتل رساند. آمریکا تنها کشوری است که تاکنون از سلاح اتمی استفاده کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا در حال نقض قوانین امنیت هسته‌ای در اوکراین و اروپا بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
زنده باد ولادیمیر پوتین
France
U-235
۱۴:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
جورپ بورل با این اظهراتت در مورد روسیه حق نداری پایت را داخل ایران بگذاری. خائن. پوتین گفته زلنسکی تروریست هسته ای است. قبول نداری؟ باید گفته رییس پوتین را تایید کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
کره شمالی: آمریکا بهای سفر پلوسی به آسیا را خواهد پرداخت
آخرین اخبار