امدادرسانی به سیلزدگان آسیب دیده سیستان و بلوچستان پایان یافت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از پایان عملیات امدادرسانی به ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان بر اثر فعالیت سامانه بارشی مانسون از تاریخ ۲۸ تیرماه لغایت ۱۵ مرداد ماه خبر داد.

علیرضا میربهاءالدین  اظهار داشت: به همت نیرو‌های امدادگر و نجاتگر عملیات امدادرسانی به ۲هزار و ۴۹۰ خانوار آسیب دیده توسط ۶۴۲ تیم عملیاتی به پایان رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ۲۸ تیر ماه لغایت ۱۵ مرداد ۳۱۶ روستا و ۲۱ شهرستان تحت پوشش در ۱۳ شعبه این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی گردیدند.

وی ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۲۹۷۱ نفر روز نجاتگر در قالب ۶۴۲ تیم روز عملیاتی صورت گرفت.

وی  گفت: در این مدت ۳ هزار و ۶۴۴ نفر به تعداد ۳۶۴۴ خانوار از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادر‌های این جمعیت اسکان اضطراری یافتند.   ۸۴۳ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی، ۲۲۹۰ تخته موکت، ۴۸۲۳ تخته پتو و ۶۱۱۹ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

میربها ءالدین به توزیع ۲۲۲۵ بسته مواد غذایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته‌های غذایی مقدار ۱۱۰۹ قوطی کنسرو، ۹۲۱ کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل ۹۸ کیلوگرم چای، ۴۲ کیلوگرم قند و شکر، ۳۸ شعله فانوس، ۷ شعله والور، ۲۳ ست ظروف بین سیل زدگان توزیع شده است.

علیرضا میربهاءالدین گفت: ۴۳ نفر آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی توسط نجاتگران هلال احمر به مناطق امن انتقال داده شدند و ۲ خودرو گرفتار در سیل نیز رهاسازی گردید همچنین به منظور استقرار برخی خانوار‌های آسیب دیده در شهرستان زاهدان ۷ اردوگاه با ظرفیت ۸۵خانوار برپا گردید.

وی در پایان گفت: با عنایت به پایان بارندگی در شهرستان‌های متاثر از بارندگی مانسون شامل سرباز، دلگان، فنوج، چابهار، میرجاوه و کنارک، سراوان خاش ایرانشهر، سیب و سوران، زاهدان، نیکشهر و مهرستان و با توجه به پایدار شدن اوضاع جوی عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان در این مناطق پایان یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار