مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی، نجاتگران این نهاد امدادی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

سیاوش غلامی گفت: در پی پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر سطح نارنجی شرایط جوی در گیلان، ۱۸۰ نفر از کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های پشتیبانی، در حالت آماده باش کامل هستند.

او افزود: امدادگران هلال احمر در ۴۴ پایگاه به صورت شبانه روزی در جاده‌ها برای خدمات رسانی به شهروندان گیلانی و گردشگران و دیگر نیرو‌های داوطلب در ۴۰۰ خانه هلال روستایی در حالت آماده قرار دارند تا در صورت نیاز به کمک دیگر نیرو‌ها به مردم خدمات رسانی کنند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان و صدور هشدار نارنجی؛ آسمان استان برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه بارانی، بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد و رعد و برق و بعضی نقاط شدید و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین گفت: هموطنان و مسافران برای ایمنی بیشتر به هشدار‌های پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق دشتی با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان با توجه به وزش باد جدا پرهیز کنند.

جمعیت هلال احمر گیلان در حالت آماده باش است

فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفر‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.