رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه از سمپاشی حدود یک میلیون راس دام برای مبارزه با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

همتی رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به استفاده ۴ هزار لیتر سم برای ضدعفونی دام‌ها و جایگاه‌ها گفت : این سموم به صورت رایگان توزیع شده است.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع جایگاه دام سمپاشی شده اند.

همتی ادامه داد: مورد فوتی بر اثر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نداشتیم تنها یک مورد ابتلا در جوانرود بود که خوشبختانه نجات یافت.

وی ماهانه ۲ تا ۳ بار مراکز عرضه فراورده‌های خام دلمی بازرسی می‌شوند گفت: ۲۵۰۰ مرکز عرضه و توزیع فراورد‌های خام دامی در کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: سلاخان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند چرا که قبل از ذبح با دام و پس از ان با خون دام در تماس هستند که ضروریست به هنگام کار از عینک چکمه روپوش و دستکش و ماسک استفاده کنند.

همتی گفت: پس از سلاخان دامداران قصابان و مراکز عرضه و توزیع فراورده‌های خام دامی زنان خانه دار در معرض این بیماری هستند که لازم است از تجهیزات مناسب برای قطعه کردن گوشت استفاده کنند و دس از ذبح ۲۴ تا۴۸ ساعت در دمای ۰ تا۴ درجه نگهداری شود.

وی گفت: علایم اولیه تب کریمه گنگو شبیه آنفلوانزا است که ممکن است در این روز‌های کرونایی با بیماری کرونا اشتباه گرفته شود.

وی ادامه داد: سه تا پنج روز بعد از علائم اولیه خونریزی از عروق رخ می‌دهد که اگر دیر به مراکز درمانی مراجعه کنند می‌تواند منجر به مرگ انسان شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.