حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

هفدهم مرداد، سالروز شهادت شهید عرصه خبر، شهید محمود صارمی که به نام خبرنگار مزین شده، مقارن شد با عاشورای حسینی، و چه نیکوست تقارن این دو روز.

خبرنگاران، پیام‌آوران راستی هستند و عاشورا تجلی اسلام عزت‌بخش و تسلیم‌ناپذیر.

"کربلا" کلاس درس سازندگی و عاشورا تجلی‌گاه الگوی راهبردی در هر زمان و مکان، برای احیای دین و اندیشه معنوی است، اندیشه‌ای که در کتاب تاریخ، از ازل تا ابد، به مقابله با تحریف برخاسته و حق را از باطل جدا ساخته است.

آنچه خبرنگاران و جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی را به میدان آورده، حرکت در پرتوی پیام عاشوراست. حفظ ارزش‌ها، روشن ساختن راه حیات طیبه بشریت و بیمه جامعه به اندیشه ناب حسینی.

جمعی از مدیران و مسوولان استان چهارمحال و بختیاری، با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفتند و بر نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی خدمات نظام و انتقال مشکلات مردم به مسوولان تاکید کردند.

  • احمدرضا بهرامی، رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در پیام خود آورده است:

ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یَسْطُرُونَ.

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی سکان دار عرصه خبر؛ که به حق روز خبرنگار نامیده شده است را گرامی داشته و بر صاحبان قلم و اصحاب رسانه درود می‌فرستیم.

چه تقارن دل انگیزی است عاشورای پر از رمز و راز حضرت سید الشهدا (ع) که قلم فرسایی راویان متعهد، دلسوز و مسئولیت پذیر، در امر خبر و خبر رسانی، عاشقانه زیبایی‌های عاشورا را سینه به سینه برای شیعیان دلسوخته روایت نموده اند.

چنان زینب کبری (س)، اولین راوی خبر ایثار و گذشت در واقعه کربلا، که اگر نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای وظیفه انسانی و وجدانی، ضمن نکو داشت روز خبرنگار، تقارن آن با عاشورای حسینی را تلفیق رسالت عظیم آزادگی و آزادمردی در مجموعه رسانه‌ها می‌داند.

باشد که در پناه حضرت حق و ذیل توجهات حضرت، ولی عصر (عج) موفق، عزتمند عاقبت به خیر باشید.

هفدهم مردادماه روز خبرنگار، یادآور روزی است که خبرنگاران شهید، قلم خویش را سلاح و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با قدرت‌های سلطه گر جهانی قرار دادند و در این راه به معبود خویش رسیدند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

  • مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری نیز در پیام خود چنین آورده است:

ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش محضر همه فعالین حوزه رسانه، روز خبرنگار را که بهانه ایست برای تقدیر از زحمات مجموعه خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه، گرامی می‌داریم و از همراهی و تلاش همه عزیزان در اطلاع رسانی و انعکاس رویداد‌ها و دستاورد‌های صنعت برق استان مراتب تقدیر و تشکر خویش را ابراز می‌دارم.

  • سلامتی، سیادت و سعادت همه شما عزیزان را از در گاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

    پیام احمدی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری هم در پیامی فرا رسیدن روز ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار و روز پاسداشت تلاشگران عرصه روشنگری و آگاهی بخشی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است:

گردش روزگار هفدهم مرداد امسال را با عاشورای حسینی پیوند زد. تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی برای خبرنگاران عزیز و فرهیخته‌ای که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه با امانت داری، مسئولیت پذیری و دلسوزی می‌کوشند و وارثان پیام آور مکتب عاشورا هستند، مسئولیت دفاع از مظلوم، سربلندی کشور و حفظ منافع ملی و پاسداشت آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی را دو چندان می‌نماید.

هفدهم مرداد یاد آور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع رسانی شهید محمود صارمی ست که جانانه تا آخرین لحظات، رسالت زینبی اش را پرقدرت و طوفنده با تاسی از حسین ابن علی علیه السلام به آخر رساند و در راه آگاهی بخشی از جان خود دریغ نکرد و خون خود را پای عهد دیرینه اش نهاد.

هفدهم مرداد یاد آور رشادت ها، سختی‌ها و غربت‌هایی ست که اهالی رسانه و خبرنگاران در راه حق جویی و حق پویی و آگاهی بخشی به جامعه تحمل می‌کنند؛ و چه زیباست تقارن این روز با شهادت حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان.

 قیام امام حسین علیه السلام برای اصلاح دین و برگرداندن ریل به مسیر اصلی بود، برای مبارزه با انحراف و تحریف برای برجسته کردن مرز‌ها و خط فاصل‌های اندیشه اسلام و این امر را در زمانی به انجام رسانید که خواص اهل حق به دنیا گراییده بودند و بین حفاظت از ارزش‌ها و اصول، یا منافع و متامع دنیوی سرگردان بودند. این قیام تکلیف را بر همگان روشن کرد و ننگ ابدی را بر پیشانی عافیت طلبان نهاد. قیامی که سر منشا تحولات عظیم در تاریخ بشر شد و پیروزی نهایی جبهه حق را بر عالمیان نشان داد.

امروز هم روز جهاد است، روز مبارزه بی امان با کفر و تحجر و استکبار و خود برتر بینی. رسالت خبرنگار امروز رسالت زینبی ست، رسالت ثبت و ابدیت بخشی به وقایع، رسالت اهل قلم و اندیشه همچون خطابه‌های حسین ابن علی علیه السلام در منی و عرفات تبیین و برجسته کردن محکمات اسلام و انقلاب است. امروز هم باید با اغوا گران و گمراه سازان به مبارزه برخواست.

امروز، جهاد و پیروی از راه امام حسین علیه السلام، جهاد فکری در مقابل غفلت و انحراف است. جهاد در راه روشنگری فکر مردم و ممانعت از سو فهم و سو تفاهم و تبیین و بیان منطقی و مستدل و به دور از جنجال اندیشه‌های اسلام و انقلاب و خبرنگار و اهل قلم عناصر اصلی این جهاد کبیر هستند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

در جهاد امروز با تاسی به شهید صارمی‌ها و شهید شهرانی‌ها باید از ترس‌ها گذشت، ترس از تنها ماندن، ترس از حذف مقام و تقلیل مال، ترس از جان، ترس از ملامت دوستان و همکاران و آشنایان، ترس از تخطئه‌ها و تهمت‌ها و در راه اهداف متعالی قیام کرد.

خبرنگاران و اهالی قلم در دنیای امروز سختی‌های طاقت فرسایی را تحمل می‌کنند از تخصصی شدن هر چه بیشتر امور، تا تشخیص اصل خبر از بین خبرپراکنی‌های ماشین‌های دروغ پرداز، تا شناخت دنیای مخاطبین، از نقش و جایگاه خود و رعایت اخلاق حرفه ای، تا تغییرات سریع ابزار‌های محتوا محور، تا ورود شبه خبرنگاران به عرصه اطلاع رسانی و خبر پراکنی. اهالی رسانه با اشراف به تمام این مسائل امروز با حداقل‌ها مشغول فعالیت و جهاد هستند.

جامعه بزرگ رسانه استان چهار محال و بختیاری همچون گذشته در مسیر آگاهی بخشی عمومی، اطلاع رسانی دقیق، صادقانه با توجه به نظام مسائل در راستای پیشرفت و اعتلا استان پر تلاش در میدان حاضر بوده و همچنان یار و یاور مردم و مسئولان خواهد ماند و از جایگاه رفیع خود در مقابل زیاده خواهان و دنیاطلبان در هر قشری صیانت خواهد کرد.

 وظیفه ما و تشکل‌های صنفی کمک و حمایت از این قشر تاثیر گذار و مجاهد در راه خداست و از هرآنچه در توانمان خواهد بود مضایقه نخواهیم کرد تا خبرنگاران و اهالی قلم با آرامش بیشتری به رسالت‌های خود بیاندیشد و عمل کند.

اینجانب ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت و ادای احترام به شهدای رسانه و قلم روز خبرنگار را گرامی داشته و به نوبه خود از مجاهدت‌های خالصانه و خستگی ناپذیر فعالان رسانه‌ای استان تقدیر و تشکر می‌نمایم و برای تمامی تلاشگران و فعالان خبر و اطلاع رسانی استان چهار محال و بختیاری آرزوی موفقیت و سربلندی روز افزون دارم.

  • مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد و عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد هم پیامی مشترک خطاب به جامعه خبری استان چهارمحال و بختیاری صادر کردند:

ن والقلم وما یسطرون

هفدهم مردادماه تداعی کننده یاد شهید والا مقام عرصه اطلاع رسانی «محمود صارمی» است. بزرگ مردی که عروج ملکوتیش بهانه‌ای است برای گرامیداشت روز خبرنگار. این روز یادآور مجاهدت‌های زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خالصانه و بی‌ادعا وجود خویش را چراغ راه جامه کرده‌اند. بی‌شک طلایه داران این سلسله، راهیان وادی آگاهی و نیک‌اندیشی و مجاهدانی هستند که در آگاهی بخشی و نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکب می‌سازند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

بدون شک تقارن روز خبرنگار با روز عاشورا، یادآور پیام‌آور دشت کربلا حضرت زینب کبری (ص) است که در برابر یزیدیان ایستاد و شجاعانه از دین و اسلام دفاع کردند.

مجموعه مدیریت شهری قلم و نقد اصحاب گرانقدر رسانه را گشایشی در رفع مشکلات و گامی در جهت پویایی و حرکت به سمت افقی روشن و امیدوارانه می‌پندارد و صمیمانه از عنایت و توجہ تمامی اهل قلم و اصحاب رسانه نسبت به عملکرد شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد، تشکر و قدردانی می‌نماید. در پایان ضمن تبریک این روز ارزشمند خدمت تمام فعالان این عرصه، از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و دوام توفیقات روز افزون را ظل توجهات حضرت بقیه الله (عج)، آرزومندیم.

  • سرهنگ دوم پاسدار احسان ربیعی مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری، در پیام گرامیداشت روز خبرنگار چنین آورده است:

ن والقلم و ما یسطرون.

۱۷مرداد تجلی رشادت اهل قلم، خبرنگاران فرهیخته و اصحاب اهل فضل رسانه است که در سالگشت شهادت آسمانی شهید محمود صارمی زمینه‌ای فراهم می‌شود تا ضمن نکوداشت مقام شهدای این عرصه، از نقش آفرینی قشر تلاشگر خبرنگار تجلیل شود.

بی شک قلم فرسایی بصیرانه جامعه رسانه‌ای به ویژه تلاش‌های مجاهدانه خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در میدان جهاد نرم در اعتلای فرهنگ اسلامی و تفکر انقلابی، آگاهی بخشی عمومی، خنثی سازی فعالیت‌های امپراطوری‌های رسانه‌ای غربی، رفع محرومیت و بسط مطالبه گری منصفانه مردمی از مسئولین نقش جدی و تعیین کننده‌ای خواهد داشت که بدون شک تقارن روز خبرنگار با روز عزیز عاشورا مظهر حماسه پیام رسانی در انقلاب عاشورایی است که فعالان این عرصه در بازروایی خدمات انقلاب اسلامی در قالب جهاد تبیین گام‌های ماندگاری در میدان رسانه برمی دارند.

ضمن تسلیت ایام محرم حسینی و گرامیداشت روز خبرنگار، تلاش و مجاهدت مجموعه‌های رسانه‌ای که در جهت حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی و فراگیر شدن روحیه نشاط و امید آفرینی فعالیت می‌نمایند را ارج نهاده، دوام توفیق این عزیزان را از درگاه الهی مسألت داریم

  • دکتر ارسلان خالدی فرسرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در پیامی با اشاره به تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های همه عزاداران بویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران تلاشگر استان گفته است:

خبرنگاران طلایه‌داران جبهه قلم و اندیشه و عامل آگاهی دهندۀ مردم در لحظات و صحنه‌های سرنوشت‌ساز جامعه‌اند و از آنجایی که به‌دنبال حقیقت و انعکاس واقعیت‌ها می‌باشند همواره شایسته تکریم وتحسین‌اند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

بی‌‏تردید خبرنگاران در هر حوزه ای، سنگربانان همیشه بیدار و پرچم داران یک سازمان هستند که امروزه برای تبادل افکار و اطلاعات سالم، بی شک نیاز به صلابت قلم و رسالت آن‌ها می‌باشد که با روشنگری و صدق گفتار، اخبار درست را به ذهن پویای مردم اهدا و دنیا را از اخبار کذب و تاریک در امان نگه می‌دارند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و همه خبرنگاران شهید و فقید، این روز را به همه خبرنگارانی که خود را وقف ساختن ایرانی بهتر همراه با امنیت، پیشرفت، آزادی و صلح کرده اند، خداقوت گفته و از تلاش بی وقفه، متعهدانه و دلسوزانه ایشان تشکر نمود.

دکتر خالدی فر در ادامه با بیان اینکه بخشی از رشد و ارتقاء سطح عمومی اطلاعات و فرهنگ جامعه به ویژه در حوزه سلامت، مرهون خدمات جامعه خبرنگاران است و با اشاره به همکاری خوب خبرنگاران استان در امر آموزش و اطلاع رسانی در روز‌های سخت و طاقت فرسای اپیدمی کووید ۱۹، از خداوند منان برای این عزیزان در این مسیر دشوار، حساس و مسئولیت آفرین، سلامتی و توفیق روزافزون مسألت نموده است.

  • حمیدرضا فلاح رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری هم گفته است:

روز خبرنگار بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت، آزادی و تحمّل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که هدف غایی آن، رشد و توسعه‌ی جامعه است.

خبرنگاران همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف؛ پرچم آگاهی‌بخشی اجتماعی را برافراشته و در نیل به توسعه‌ی پایدار، پیش‌آهنگ هستند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

ضمن ادای تسلیت و تعزیت شهادتِ امام حسین (ع) و یارانِ آزاده‌ی حضرتش به پیشگاه شما اصحاب رسانه؛ هفدهم مرداد روز خبرنگار - که روز احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح و مناسب است - گرامی باد.

  • محمود لیائی؛ معاون وزیر؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار پیامی صادر کرد.
    به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست؛ متن پیام وی به شرح زیر است:

سوگند به قلم و آنچه می‌نگارد

هفدهم مرداد سالروز شهادت مظلومانه‌ی خبرنگار باغیرت و وظیفه شناس محمود صارمی، یادآور مجاهدت‌های اصحاب خبر و رسانه در مسیر مقدس اطلاع‌رسانی به جامعه است.

تقارن روز خبرنگار با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای حسینی، فرصت مناسبی است تا ابعاد این نهضت را از منظر رسانه نیز مورد توجه قرار دهیم.

بی تردید کربلا؛ امام حسین (ع) و حماسه عاشورا در ذات خود رسانه‌هایی ماندگار به عظمت و بلندای تاریخ خواهند بود، رسانه‌ای است که سراسر درس انسانیت و اخلاق مخابره و هرلحظه بر مخاطبانش از اقشار گوناگون افزوده‌و هیچ‌گاه محتوای بی‌بدیلش تکراری نمی‌شود.

امیدواریم به برکت این ایام، گام‌های پسین رسانه‌های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبیین‌گری، مطالبه‌گری، صداقت و اخلاق حرفه‌ای هر روز با موفقیت‌های بیشتر همسو و همراه باشد.

اینجانب به عنوان عضوی از جامعه خدمتگذار «پست»؛ قدیمی‌ترین و بزرگترین نهاد ارتباطی کشور؛ برخود وظیفه می‌دانم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و پاسداشت روز خبرنگار، ضمن عرض خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، مراتب سپاس و قدردانی خود را از کوشش‌های مسئولانه این قشر فرهیخته اعلام می نمایم.

  • اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری هم در بخشی از پیام خود آورده است:

«خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند. خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت اجتماعی، فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست.

بسط و گسترش فرهنگ حفظ منابع طبیعی مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است و خوشبختانه قلم رسا و شیوای خبرنگاران در این حوزه از طریق ارائه اطلاعات دقیق و وثیق به تصویر عینی از واقعیت در اطلاع رسانی مفاهیم و موضوعات مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست و ارتقاء آگاهی عموم و اقشار مختلف جامعه نسبت به این مواهب خدادادی تا حد کثیری توانسته است مانع ورود فرصت طلبان و سودجان به این عرصه شده و دست متجاوزان به اراضی ملی را کوتاه نماید.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

بدین وسیله ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت روز خبرنگار بر خود وظیفه می‌دانم تا خاضعانه، این روز را بر فعالان رسانه‌ای به ویژه عزیزانی که فعالیت‌های بخش منابع طبیعی استان را پوشش خبری و همچنین پیگیری کارشناسانه و سازنده می‌دهند، تبریک عرض نمایم.

قبولی طاعات و عزاداری‌های همه عزیزان و توفیقات روزافزون تان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

  • علی نصیری مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در پیام خود چنین آورده است: 

خبرنگاران مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکب ساختند؛ "خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

خبرنگاران مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند ودر سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و با آرزوی سلامتی، شادکامی و موفقیت روزافزون، فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر به ویژه خبرنگاران حوزه اجتماعی که همواره یار و همراه بهزیستی استان در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بوده اند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. "

  • سجاد رستمی مدیر کل صمت استان چهارمحال و بختیاری هم گفته است:

ن والقلم ما یسطرون

سلام و درود بر تلاشگران عرصه قلم که حافظان اصلی دانایی هستند و توانایی تفکر و قدرت نگارش و فرصت سخن گفتن را درمسیر تعالی جامعه به کار می‌گیرند. بزرگوارانی که با اهتمام به امراطلاع‌رسانی و با انعکاس مطالبات جامعه، درهمه حال سزاوار احترام و تکریم هستند وزمینه اصلاح مستمر و هدایت افکارعمومی را فراهم آورده و با شناخت نیاز‌های مردم، مطالبات اجتماعی را با تکیه بر اخلاق وقانون وهمچنین حفظ حرمت افراد، به تصمیم گیران ومدیران اجرایی منتقل می‌کنند وبا معرفی خدمات نظام زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را مهیا می‌سازند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

خبرنگاران و عکاسان عزیزی که در سخت‌ترین شرایط، لحظه‌ای خود را از تولیدکنندگان، صنعتگران واصناف جدا ندیده و با آگاهی‌بخشی خود همیشه پل ارتباطی مهمی بوده اند که شایسته تقدیر است. اینجانب با گرامیداشت یادشهدای رسانه بویژه شهیدمحمود صارمی، روز خبرنگار وتقارن آن با ایام محرم وایثارگری‌های آقا اباعبدالله الحسین (ع) ویاران با وفایش را به همه خبرنگاران، عکاسان و مدیران وفعالان حوزه اطلاع‌رسانی استان تهنیت عرض می‌کنم وازخداوند متعال توفیق شما را خواهانم.

  • بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت روز خبرنگار در بیانیه‌ای آورده است:

«روز خبرنگار» یادآور حماسه آفرینی اصحاب رسانه در نمایش قدرت بازدارندگی و اقتدار دفاعی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را یادآور حماسه آفرینی‌های اصحاب رسانه در عرصه‌های آگاهی بخشی و نمایش قدرت بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور دانست.

هفدهم مرداد ماه هر سال یکی از خصلت‌های ارزنده و معنادار در تقویم کشور برای بازخوانی و قدردانی نقش‌های سترگ، ماندگار و تعیین کننده فعالان عرصه خبر و رسانه در ایران عزیز، به ویژه مجاهدت و سخت کوشی آنان در صیانت از مصالح و منافع ملی و فراملی کشور و فداکاری و سلحشوری آنان در این عرصه به شمار می‌رود.

انعکاس حقایق و واقعیات الهام بخش میدان‌های نبرد جبهه مقاومت اسلامی با جنگ‌های نیابتی و تروریستی نظام سلطه و صهیونیسم بویژه در دهه اخیر که برای نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی الهام بخش و آموزنده است، از جمله عرصه‌ها و صحنه‌های درخشش اصحاب رسانه برای تحقق رسالت حرفه‌ای آنان محسوب می‌شود.

این بیانیه با برشماری نقش‌های سترگ اصحاب رسانه در نمایش اقتدار و بازدارندگی دفاعی و امنیتی کشور و ترسیم بالندگی و روند پیشرفت میهن اسلامی خاطر نشان کرده است: همت والا و عزم راسخ و صادق یکایک فعالان رسانه‌ای کشور، به ویژه خبرنگاران، تصویربرداران و مستندسازان ارجمندی که به اقتضای وظایف حرفه‌ای خود، هنرمندانه به انعکاس شایسته دستاورد‌های بی نظیر و ارزشمند علمی، هسته ای، اقتصادی، پزشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبادرت ورزیده‌اند، جلوه‌ای از نقش آفرینی موثر آنان در حوزه بازدارندگی کشور بوده و همواره مورد تقدیر و ستایش ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی قرار گرفته است.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

این بیانیه جنگ شناختی و ترکیبی امروز را عرصه نوین دشمنی‌های نظام سلطه و صهیونیسم به ویژه امپراتوری رسانه‌ای غرب توصیف و با اشاره به نقش اصحاب رسانه به عنوان افسران خط مقدم مقابله با سناریو‌های جبهه دشمنان انقلاب نظام و ملت ایران در این میدان تصریح کرده است: بسیج و همت جهادی جامعه رسانه‌ای در عرصه جهاد تبیین در شرایط بسیار خطیر و حساس کنونی کشور اقتضا می‌کند با اتخاذ رویکرد‌ها و راهکار‌های هوشمندانه و عالمانه با بهره مندی و سرلوحه قراردادن منویات حکیمانه و راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با تولید محتوا و ترسیم تصویر واقعی و ارائه گزارش‌های موثر و معتبر نقشه‌های دشمن برای سیاه نمایی از وضعیت جامعه و روایت سازی‌های وارونه، خباثت آمیز و ناامیدکننده را خنثی و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی‌های دقیق؛ افکار عمومی را در برابر امواج مخرب و فریبنده رسانه‌های بلوک سلطه و صهیونیسم واکسینه کرد.


بیشتر بخوانید


این بیانیه در پایان با پاسداشت یاد، نام و خاطره شهدای عرصه خبر و رسانه که در سرزمین‌های دوردست در همراهی با رزمندگان جبهه‌های مقاومت اسلامی به شهادت رسیدند، آورده است: بی تردید خبرنگاران متعهد، پرتلاش و دوستدار میهن اسلامی با تأسی به مسئولیت‌های ذاتی و رسالت حرفه‌ای خود، با ترسیم حقایق و واقعیات عصر پرماجرای امروز از اهداف شیطانی، سیاست‌های مزورانه و رفتار‌های فریبنده قدرت‌های سلطه گر و مدعیان دروغین دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در قبال ملت‌های مستقل و سلطه گریز از جمله ملت ایران پرده برداشته و با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نافذ، توطئه‌های وحدت شکن آنان در میهن اسلامی و بلکه در جهان اسلام را خنثی و نام خود را در تاریخ جاودانه خواهند ساخت.

  • مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری: تلاش صاحبان قلم در تبیین دفاع مقدس، نسل‌های تشنه حقیقت را سیراب می‌کند.

سرهنگ «ذوالفقاری» با صدور پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار، اعلام کرد: تلاش صاحبان قلم و اندیشه در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند همچون چشمه‌ای جوشان از یک دریای بی‌کران در مسیر زمان، همه نسل‌های تشنه حقیقت را سیراب کرده و نسل به نسل به‌عنوان چراغ راه آیندگان انتقال یابد.

سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی، ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار را به زحمت‌کشان عرصه قلم و اصحاب رسانه تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

امروزه نقش خبرنگاران و اهالی قلم در مقابله با اقدامات دشمن در تحریف، کتمان و به فراموشی سپردن واقعیت‌ها و حقایق برکسی پوشیده نیست؛ لذا لازمه موفقیت در این امر مهم به عنوان «جهاد تبیین» علاوه بر ایفای نقش جدی خبرنگاران، اندیشمندان، صاحبان قلم و سخن، بروزرسانی و بهره‌برداری هوشمندانه از روش‌ها و ابزار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.

تلاش صاحبان قلم و اندیشه در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند همچون چشمه‌ای جوشان از یک دریای بی‌کران در مسیر زمان، همه نسل‌های تشنه حقیقت را سیراب کرده و نسل به نسل به‌عنوان چراغ راه آیندگان انتقال یابد.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

اینجانب ضمن تبریک ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت غریبانه شهید عرصه رسانه شهید والامقام «محمود صارمی» و گرامیداشت یاد و نام سردار شهید «وهاب شهرانی» شهید عرصه رسانه استان چهارمحال و بختیاری، آرزومندم همه خبرنگاران و فعالان این عرصه در سایه الطاف الهی و عنایات حضرت، ولی عصر (عج) برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و اندیشه‌های الهی امام راحل عظیم‌الشان حضرت امام خمینی (ره) تحت رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) موفق و موید باشند.

  • در پیام سیّد مرتضی فیّاضی مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان و رئیس کمیته حقوقی خانه مطبوعات کشور هم چنین آمده است:

«اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»

تقارن روز خبرنگار امسال با واقعه عظیم عاشورای حسینی که نمادی از آزادگی و ازخودگذشتگی است نشان از تلفیق اهداف والا و رسالت عظیم خبرنگاران از بخشندگی تا پرچمداری عدل و قسط و مبارزه با فساد و رانت دارد.

مطالبه گری بدون هر گونه ملاحظه کاری و شفاف سازی؛ وفق وظایف قانونی و رسالت‌های مقدس خبرنگاری باید هماره مدنظر قرار گیرد که این مهم از رسالت‌های خطیر خبرنگاری است.

خرسندم با تمام توان و البته صرفا بر اساس وظیفه خویش در جایگاه نماینده‌ای در جمع حقوقیِ خبرنگاران در قالب خانه مطبوعات و خبرنگاران استان از کرامت و جایگاه خبرنگاران تا سرحد توان حمایت کرده و خط قرمز خود را حفظ حرمت ایشان ترسیم نموده ام.

بدون شک فراز و فرود‌های بسیار زیادی که در مسیر کاری مان پیش آمد نه تنها غره یا دلسردمان نکرد بلکه در راستای پیشبرد و اعتلای جایگاه والای شما خبرنگاران مصمّم‌تر نمود.

خبرنگاران نجیب و دغدغه‌مند؛ همکاران فرهیخته و ارزشمند؛ اینجانب ضمن عرض خداقوّتی جانانه به شما سفیرانِ همیشه در صحنه جامعه؛ به نوبه خود این روز بزرگ را به شما خوبانِ ِ ارجمند تبریک عرض نموده و از خداوند منّان؛ سلامتی، سعادت و حسن عاقبت برایتان مسئلت می‌نمایم.

  • سردار "منوچهر امان اللهی " هم به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، پیام گرامی داشتی صادر کرد که متن پیام به شرح ذیل است.
    خبرنگاران از جایگاه و رتبه بالایی در سطح جامعه برخوردار هستند و رشد و شکوفایی کشور در عرصه‌های ملی در سایه توانای قلم خبرنگار نشأت می‌گیرد.

امروز که برای یادآوری ایثار خبرنگاران و توجه‌دادن جامعه به تلاش‌های حیاتی و بدون توقف آن‌ها تعیین شده را گرامی می‌دارم و به همه آنان، این مناسبت و پیوند زیبای آگاهی و مردم را تبریک می‌گویم.

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و در خط مقدم جبهه آگاهی بخشی هستند و، چون "دیده‌بان صادق" برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخداد‌ها تلاش می‌نمایند و امید است در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزند و تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهوآفرینی‌ها، شانتاژ‌های خبری و فشار‌های خارجی قرار نگیرند.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

اگر چه این موهبت را نمی‌توان در دایره کوچک یک روز خلاصه نمود، اما با تقدیس حضور بی دریغ اصحاب خبر در اتفاقات هر لحظه جامعه، روز خبرنگار را پاس می‌داریم و مجاهدت بی چشم داشتشان را ستایش می‌کنیم.

امروز مجموعه انتظامی بر خود افتخار می‌داند که با تعامل، همکاری صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام‌های بلندی در توسعه نظم و امنیت بر داشته است.

اینجانب ضمن گرامی داشت خاطره شهدای اصحاب رسانه خصوصا شهید "محمود صارمی" خبرنگار متعهد و همچنین نکوداشت پیشکسوتان عرصه اطلاع رسانی و خبر، از تلاش بی دریغ خبرنگاران دلسوز که با وجدان بیدار و آمیخته با عشق به بیان حق و حقیقت می‌پردازند، قدردانی می‌کنم.

امید است که در روایت صادقانه رویداد‌ها و ایفای رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم، بیش از گذشته پرتلاش و پرتوان باشید و از خداوند متعال توفیقات روز افزون و سرافرازی را در سایه توجهات ویژه حضرت، ولی عصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) برای شما مسئلت دارم.

  • حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری هم در پیامی روز خبرنگار را گرامی داشت:

بیا با سرور آزادگان تجدید پیمان کن                                                     در اخلاص و عمل بیعت به این آزاده انسان کن

مرید و مرد راهش باش و از وی درک ایمان کن                                   به جان حفظ و حراست از کیان دین و قرآن کن

حسینی زیستن در سایه عزت بها دارد                                               

رسانه‌ها در هر جامعه‌ای ابزار و مجرای تغذیه‌ی فکری، خبری و تحلیلی هستند که آگاهی و سرزندگی و بالندگی جامعه بستگی به کارکرد مسئولانه آن‌ها دارد.

حسین (ع) تجلی روشنگری و تبیین است

امسال، هفدهم مرداد، سالروز شهادت شهید عرصه خبر، شهید محمود صارمی که به نام خبرنگار مزین شده مقارن است با عاشورای حسینی، و چه نیکوست تقارن این دو روز. خبرنگاران، پیام‌آوران راستی هستند و عاشورا تجلی اسلام عزت‌بخش و تسلیم‌ناپذیر برابر اخلاق ذلت و تسلیم‌پذیر.

"کربلا" کلاس درس سازندگی و عاشورا تجلی‌گاه الگوی راهبردی در هر زمان و مکان، برای احیای دین و اندیشه معنوی است، اندیشه‌ای که در کتاب تاریخ، از ازل تا ابد، به مقابله با تحریف برخاسته و حق را از باطل جدا ساخته است.

آنچه خبرنگاران و جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی را به میدان آورده، حرکت در پرتوی پیام عاشوراست. حفظ ارزش‌ها، روشن ساختن راه حیات طیبه بشریت و بیمه جامعه به اندیشه ناب حسینی.

اینجانب به نمایندگی از همه‌ی همکارانم در اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری این روز را به یکایک خبرنگاران عزیز استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به روح پاک شهیدان عرصه‌ی خبر و رسانه درود می‌فرستم و برای آحاد جامعه‌ی خبری استان سلامت و سعادت و سربلندی آرزو می‌کنم.

امیدوارم در سایه‌ی رهبری حکیمانه زعیم عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی همه‌ی خبرنگاران زحمت کش و شریف استان در ایفای وظایف انسانی و اسلامی خویش پیروز و سرافراز باشند.

  • باشگاه خبرنگاران جوان صدا وسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری نیز روز خبرنگار را گرامی می‌دارد و برای تمامی خبرنگاران و جامعه خبری استان و کشور، سلامت، سعادت و سربلندی آرزو می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار