کارشناس فوتبال گفت: بازیکن خارجی همانند هندوانه در بسته می‌ماند و باید صبر کنیم تا نحوه بازی اش را در فصل جدید ببینیم.

 

هومن افاضلی، کارشناس فوتبال درباره اینکه ورود تعداد زیاد بازیکنان خارجی  به لیگ برتر فوتبال به  نفع فوتبال کشورمان است، گفت: بازیکن خارجی هندوانه دربسته است و سوای کیفیتش، مسائل تطبیق پذیری اش با فرهنگ و فوتبال ما هم اهمیت دارد. به هر حال باید صبر کنیم تا ببینیم خارجی ها می توانند در فصل جدید فوتبال ما تاثیرگذار باشند یا نه!

افاضلی درباره ارزیابی اش از مسابقات لیگ بیست و دوم فوتبال گفت: اکثر تیم ها مربیان خود را حفظ کردند و این موضوع باعث شد که مربیان، تیم  خود را برای فصل جدید ببندند و از لحاظ تاکتیکی هم  فرصت لازم برای سازماندهی و انسجام تیم خود داشته باشند. تیم هایی همانند پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان با همان کادر فنی فصل جدید را ادامه می دهند و این امتیاز بزرگی است.

مربیان خارجی برای شناخت فوتبال ایران نیاز به زمان دارند 

او افزود: برخی از تیم ها از جمله استقلال، سپاهان و تراکتور  سرمربی خارجی جذب کردند که آنها نیاز به زمان دارند تا فوتبال ایران را بشناسند و با حواشی و فضای موجود آشنا شوند و تاکتیک های خود را در تیمشان پیاده کنند. همچنین بعضی از تیم ها زودتر تکلیف سرمربی خود را مشخص کردند و مربیان  زمان کافی برای سازماندهی تیم خود داشتند.

پرسپولیس با جذب مهاجم خارجی تمام نیازهای خود را گرفته است 

افاضلی درباره عملکرد تیم ها در فصل نقل و انتقالات گفت: به نظرم  تیم های فولاد، مس رفسنجان، گل گهر و سپاهان خوب یارگیری کردند. تیم های استقلال و پرسپولیس هم از قبل تیم خوب خود را داشتند و فقط چند بازیکن  برای تقویت تیم خود گرفتند. معتقدم که پرسپولیس عملکرد موفقی نسبت به رقیبش در نقل و انتقالات داشت. البته سرخپوشان در ابتدا بازیکنان خوبی گرفتند  اما بعد از آن دست به عصا حرکت کردند. البته من شنیدم مدیران باشگاه در حال مذاکره با مهاجم خارجی هستند تا این بازیکن به خدمت بگیرند. اگر آنها بتوانند مهاجم به خدمت بگیرند تمام نیازهای خود را گرفته اند و مشکلی برای فصل جدید ندارند. 

ساختار اقتصادی باعث پررنگ شدن رقم قرارداد بازیکنان شده است 

کارشناس فوتبال درباره افزایش رقم قرارداد بازیکنان در نقل و انتقالات بیان کرد: متاسفانه پول ملی ما کم ارزش شده است. در حال حاضر رقم قرارداد یک بازیکن به صورت ریالی اضافه شده اما ارزش پولش همان است و تغییری نکرده است. شکل و ساختار  اقتصادی باعث شده که رقم قرارداد بازیکنان پررنگ شود. همچنین باشگاه های  حوزه خلیج فارس همین پول ها را پرداخت می کنند و کیفیت بازیکنان هم پایین تر از ایرانی ها است.

تعیین سقف قرارداد باعث تورم شده بود 

او درباره اینکه تعیین سقف قرارداد برای فوتبال کشورمان مناسب است، گفت: ما این  طرح را  چند سال پیش امتحان کردیم و متوجه شدیم که مسیر اشتباهی است. همچنین تورم در فوتبال ایجاد شد. بازیکنان نه چندان مطرح سقف قرارداد را گرفتند و بازیکنان خوب هم علاوه بر این  پول زیر میزی هم  دریافت کردند. به نظرم تعیین سقف بودجه بهترین راهکار برای کنترل مبالغ قرارداد است. به طور مثال به باشگاه ها بگویند فقط  ۵۰ درصد بودجه صرف خرید بازیکن کنند و مابقی را آکادمی و زیرساخت های مناسب درست کنند. این موضوع در همه جای دنیا رایج است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار