فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان از جمله ظرفیت‌های انسانی،مادی، صنعتی و معدنی گفت: علی رغم این ظرفیت‌ها شاهد افزایش بیکاری در شهرستان هستیم که این امر نشان از به بن بست رسیدن روند توسعه در شهرستان دارد که باید چاره‌ای تدبیر شود.

آقای مسعود سعادتی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با حضور مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری و جمعی از مدیران کل استان اضافه کرد وگفت: شهرک صنعتی شماره یک و شهرک صنعتی کلوچه خالصه به دلیل نزدیکی به شهر از سوی سرمایه گذاران درخواست‌های بسیاری دارد، اما اشباع شده درحالیک تنها شاهد فعالیت ۵۰ درصدی واحد‌ها در امر تولید هستیم و ۵۰ درصد مابقی علی رغم استفاده از زیرساخت‌های شهرک صنعتی، عملا غیر فعال هستند که نیازمند تعامل و هماهنگی اداره صمت و مدیریت شهرک‌های صنعتی برای توسعه و رفع این مشکل هستیم.

او شهرک صنعتی شماره ۲ میانه (کلوچه خالصه) را بهترین مکان برای تبدیل شدن به قطب تولید آهن و فولاد با ویژگی‌هایی از قبیل فاصله آن از میانه و نداشتن مشکل آلودگی برای شهرستان؛ قرار گرفتن در کنار زیرساخت‌های لازم از جمله آب؛ برق و گاز و راه آهن و اتوبان عنوان کرد و افزود: با انجام این امر و با وجود سرمایه گذاران مشتاق برای سرمایه گذاری در این شهرک تحول بزرگی در توسعه شهرستان بویژه در امر تولید؛ رونق اقتصاد و اشتغال را شاهد خواهیم بود.

او به مصوبات سفر‌های استانی ریاست جمهوری در شهرستان بویژه در حوزه آب اشاره کرده و بر لزوم پیگیری آن‌ها از سوی مسئولین شهرستانی و استانی جهت اجرایی شدن آن‌ها تاکید کرد و افزود: بخش دیگری از موضوعات شهرستان به تصویب رساندن پروژه‌های اولویت دار و مورد نیاز شهرستان است که تصویب آن‌ها در قالب سفر امکانپذیر نبود مانند مسکن و صنایع که تصویب آن‌ها می‌تواند سبب ساز اتفاقات خوب در امر توسعه شهرستان باشد.

آقای اسکندری مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری نیز با حضور در این جلسه؛ شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های بزرگ منطقه شمال غرب کشور بنا بر وسعت جغرافیایی و تعداد روستا‌ها عنوان نمود و بر ضرورت پیگیری جدی مسائل آن تاکید کرد.

او اضافه کرد: اگر فعل خواستن را درست کرده و اراده ما گرفتن حق استان خود از منابع ملی باشد همچنین بتوانیم از ظرفیت‌های سرمایه گذاران؛ مردم و خیرین در کنار هم استفاده کنیم شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان خواهیم بود.

او  ارائه گزارش شفاف و دقیق به استاندار آذربایجان شرقی را سبب خروجی درست جهت نتیجه بخش بودن پیگیری‌ها خواند و تصریح کرد: فهم صورت مسئله نصف حل مسئله بوده و با این امر می‌توانیم مسئولین رده بالای کشوری را جهت پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها مجابتر کنیم.

 مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری  توزیع عادلانه اعتبارات و با اولویت را هنر مسئولین خواند و گفت: در برخی پروژه‌های مصوب استانی مثلا برای سد‌های بزرگ شهرستان میانه جمله سد گرمی چای؛ آیدوغموش و شهریار میزان اعتبارات مصوب شده، اما برای سایر موارد باید با اولویت و به صورت عادلانه توزیع اعتبارات را شاهد باشیم.

اسکندری در پایان بر لزوم آگاهی بخشی مدیران کل از این جلسه و مصوبات آن در اسرع وقت برای ارائه گزارش به استاندار آذربایجان شرقی در سفر روز پنج شنبه به شهرستان میانه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.