افزایش ۷۰ درصدی احداث و آسفالت راه‌های روستایی و فرعی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از اجرای احداث، آسفالت و روکش ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

جعفر شهامت  گفت : در این بازه زمانی ۵۰ کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه ۷۰ میلیارد تومانی احداث و آسفالت و همچنین ۵۰ کیلومتر راه فرعی روکش شده است.

شهامت گفت : در شهرستان بجنورد، محور‌های روستایی کلاین - سلولی، قتلیش - پیربز و جعفرآباد - قلعه محمدی به طول ۸.۷ کیلومتر احداث و آسفالت شده است که  طی این مدت در شهرستان اسفراین ۷.۸ کیلومتر راه در روستا‌های حسن آباد - اردوغان، گپز و جعفرآباد - حسن آباد و خانکور احداث و آسفالت شد.

او گفت : احداث و آسفالت ۱.۶ کیلومتر محور کلاته شور - قراجه رباط در شهرستان جاجرم و محور منیرآباد و اسلام آباد به طول ۲ کیلومتر در شهرستان گرمه اجرا شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین از احداث و آسفالت ۸.۹ کیلومتر راه در محور‌های روستایی خرق - بام، شیرغان و فرهادان - قوشخانه در شهرستان فاروج خبر داد و افزود: محور روستا‌های زرد - کاستان، قلندرتپه - حصه گاه، شیرین دره، یموق - کهنه جلگه و توپچنار به طول ۹.۷ در شهرستان مانه و سملقان احداث و آسفالت شد.

 شهامت، تعداد خانوار بهره‌مند از نعمت آسفالت در روستا‌های مذکور را بیش از ۷ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت محور‌های گراتی - صفی آباد به طول ۳ کیلومتر در شهرستان اسفراین، بجنورد - سنخواست به طول ۳ کیلومتر در شهرستان بجنورد، و جاجرم - امیرآباد به طول ۷.۳ کیلومتر روکش شده است.

او گفت :   ۱۷.۱۵ کیلومتر روکش محور باغلق به یکه سعود و سوخسوهاشم به راستقان در شهرستان راز و جرگلان و ۹.۸ کیلومتر روکش محور‌های شیروان، اوغاز - قلعه حسن و محور ا... آباد قدیم در شهرستان شیروان اجرا شد.

او  تعداد روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی را ۷۲۲ روستا برشمرد و گفت: از این تعداد، ۵۲۶ روستا از راه آسفالته برخوردار و به عبارتی دیگر با اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی ۷۲.۸ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.