مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بومی برای رسیدن به فن آوری و هوشمند سازی، باید گام‌های مهمی برداشت.

رضا محمدی اصل تجزیه و تحلیل اطلاعات، رصد‌های لحظه ای، ایجاد پرونده‌های الکترونیکی، فن آوری دیجیتالی، فرهنگی تربیتی، کشاورزی، اقتصادی، زیست محیطی، مکانیزاسیون فرایند‌های اداری، طراحی و ایجاد سامانه‌ها را با استفاده از دانش و نظریات علمی و عملی و ظرفیت‌های دانشگاهی برای هوشمند سازی زندان‌ها موثر دانست.

وی با اشاره به اهمیت تکنولوژی در زندان‌ها گفت: با دارا بودن تکنولوژی در زندان‌ها زندانیان نیز می‌توانند از هرگونه اقدامات اصلاحی و تربیتی و قضایی از جمله روند درخواست‌های مرخصی، رای باز، آزادی مشروط و ... را بصورت برخط در جریان باشند و با نصب دستگاه هوشمند در هر سالن زندانیان از این فرآیند بهره‌مند گردند و با داشتن یک کد پیگیری در جریان سیر درخواست خود باشند.

مدیر کل زندان‌های گیلان با بیان اینکه بهداشت الکترونیک در زندان‌ها نیز به اجرا در خواهد آمد، افزود: نسخه الکترونیکی و الکترونیکی کردن پرونده‌های زندانیان نیز در بهداشت و درمان زندان‌ها امکان پذیر خواهد بود و بدون ذکر اینکه فرد مورد نظر زندانی است، تمام روند درمان و داروی وی ثبت و حتی بعد از آزادی در بیرون زندان میتواند روند درمان را پیگیری و دسترسی به پرونده الکترونیکی خود داشته باشد.

محمدی اصل تصریح کرد: با هوشمند سازی می‌توان پوشش بهتری درکمک رسانی به خانواده زندانیان و معیشت آنان داشت به سخنان خود پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.