پوستر هنرواره عاشورایی با محوریت زبان بلوچی به نام "امام حسینی ازمی مراگش" در زاهدان رونمایی شد.

 رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هنرواره عاشورایی از سال ۹۹ به صورت ۲ سالانه با هدف نشان دادن محبت هنرمندان به امام حسین (ع) و تبدیل آثار فاخر با موضوع این امام بزرگوار راه‌اندازی شده است.

مصطفی سیاسر گفت: باید فرصتی ایجاد شود تا همه بتوانند ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند و محبت اهل بیت و بویژه امام حسین (ع) در همه مسلمانان یک امر مشترک بشمار می رود و یکی از وظایف حوزه هنری نیز این است که فرصت دینداری را از طریق برنامه های مختلف مطرح کند.

وی افزود: دبیرخانه این هنرواره در زاهدان اما با محوریت ایرانشهر که در ۱۵ مردادماه شورای سیاستگذاری در آنجا تشکیل شد است و از امروز فراخوان آن در پنج قالب شعر بلوچی، داستان کوتاه، سرود و دلنوشته و الحان و نواهای سنتی با موضوع امام حسین (ع) منتشر شد.

رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ شهریورماه است و در ۲۲ شهریور آثار داوری و مراسم اختتامیه ۳۰ شهریور برگزار می شود.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم این هنرواره تقدیر از یک هنرمند بلوچ خواهد بود.

سیاسر افزود: یکی از دستاوردهای معنوی هنرواره قبل؛ استقبال خوب جامعه بلوچستان از اهالی فرهنگ و هنر بود که حدود ۵۰ اثر به دبیرخانه این هنرواره ارسال شد و امیدواریم امسال با جمع آوری آثار جدید کتاب خوبی منتشر شود.

وی اظهارداشت: هنرواره اول تنها در موضوع شعر بود و هدف از برگزاری این هنرواره ها تقدیر از پیشکسوتان جنوب استان است زیرا در هر جامعه ای که شایستگان تقدیر شوند عیار آن جامعه بالا خواهد رفت.

رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از سیاست های این حوزه نگاه بومی است تا جشنواره به صورت بومی سرایی برگزار شود.

وی گفت: یکی از ماموریت ها و وظایف مهم حوزه هنری سیستان و بلوچستان هویت بخشی، ترمیم چهره استان و برجسته سازی هست که تاکنون تصویر خوبی از آن ارائه نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار