کره جنوبی درخواست چین مبنی بر توقف استقرار سامانه‌های موشکی آمریکایی تاد به بهانه تقویت سامانه‌های دفاعی برای مقابله با کره شمالی را رد کرد.

دولت کره جنوبی روز چهارشنبه مدعی شد تصمیمات خود را برای تقویت دفاع خود در برابر تهدیدات کره شمالی اتخاذ خواهد کرد و درخواست‌های چین مبنی بر توقف استقرار سامانه‌های موشکی تاد را رد کرد. طبق سیاست‌های دولت قبلی کره جنوبی افزایش استقرار سامانه‌های ضد موشکی بیشتر از آمریکا متوقف شده بود.

به گزارش دیفنس نیوز، اختلافات بین کره جنوبی و چین نشان دهنده شکاف بین دو کشور است که درست یک روز پس از دیدار دیپلمات‌های ارشد آن‌ها در شرق چین و ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این موضوع به مانع در روابط تبدیل نشود.

دیفنس نیوز نوشت روابط دوجانبه کره جنوبی و چین در سال ۲۰۱۷ هنگامی که کره جنوبی در پاسخ به آزمایشات هسته‌ای و موشکی کره شمالی یک سامانه موشکی آمریکایی با استفاده از سیستم دفاعی منطقه‌ای در ارتفاع بالا یا «تاد» نصب کرد، ضربه قابل توجهی خورد.

این تصمیم واکنش تندی را از سوی چین به همراه داشت و اعلام کرد سیستم ضد موشکی می‌تواند به گونه‌ای پیکربندی شود که در قلمرو این کشور قرار بگیرد.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور قبلی کره جنوبی که به دنبال تعامل با کره شمالی بود، سعی کرد روابط با پکن را ترمیم کند و اعلام کرد سئول هیچ سیستم تاد اضافی را مستقر نخواهد کرد. در شبکه‌های دفاع موشکی تحت رهبری آمریکا شرکت نمی‌کند؛ و یک اتحاد نظامی سه جانبه با واشنگتن و توکیو تشکیل نخواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار