مدیرتوسعه شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۵۵ درصد از آزمایشهای مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مثبت است.

محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اشتباه بزرگ بسیاری از مبتلایان موج هفتم بحران کرونا خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام به مراکز منتخب کرونا بود که متأسفانه وضعیتشان وخیم شده بود.

او افزود: در شرایط کنونی تزریق دُز یادآور ۶ ماه پس از دریافت آخرین دُز بسیار مورد تأکید است و از تمامی افراد واجد شرایط دریافت دُز چهارم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای دریافت این دُز حیاتی به مراکز فعال در امر واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از کسانی هم که تا کنون برای دریافت واکسن کرونا هیچ اقدامی نکرده‌اند و یا افرادی که دُزهای دوم و سوم خود را به تأخیر انداخته‌اند می‌خواهیم که به این مراکز مراجعه کرده و دُز معوق شده واکسن خود را دریافت کنند.

درخشان بیان کرد: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای پیاده‌روی‌های اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) بسیار حائز اهمیت است و زائران باید قبل از آغاز این سفر معنوی، واکسیناسیون را تکمیل کرد تا در زمان سفر دچار مشکل نشوند.

او تصریح کرد: هم‌اکنون یک و نیم میلیون نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد دریافت دُز یادآور هستند و با توجه به این که روزانه به طور میانگین باید ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شود، اما تنها پنج هزار دُز روزانه واکسن کرونا تزریق می‌شود که این عدد معادل ۱۰ درصد پیش‌بینی‌ها بوده که بسیار کم و نگران‌کننده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.