میعاد صالحی گفت: موضوع کیلومتراژ صرفاً یک عدد نیست بلکه تحولی اساسی در مسیر کاری نیروهای عملیاتی است و تاکنون درخواستهای به حقی از سوی لکوموتیورانان و روسای قطار و کادر مانور در خصوص اصلاح آیین نامه کیلومتراژ داشتیم و مسئله مهم این است که هم عدالت رعایت شود و هم تا جایی که مقدور است تبعیض بین نیروهای عملیاتی از میان برداشته شود.
به گفته مدیرعامل راه آهن، موضوع کیلومتراژ باید یکپارچه شده و پرداختی ها بر مبنای آن صورت بگیرد بنابراین تحول اساسی در آیین نامه کیلومتراژ اتفاق افتاده و سرعت سیر و سرعت سفر در آیین نامه جدید، لحاظ شده است.
او می گوید: آیین نامه جدید کیلومتراژ، ناظر به یک ریل گذاری جدید مبتنی بر عدل، انصاف، سیاست ها و راهبردهای شرکت راه آهن است و هر شخصی که با رعایت ایمنی، سیر بیشتری انجام دهد دریافتی بیشتری خواهد داشت.
طبق آیین نامه جدید، پرداخت کیلومتراژ از وضعیت ایستا به پویا تغییر خواهد کرد از این طریق و با روزآمدسازی ساختار و فضای سنتی راهآهن، خواهیم توانست نظام کنترلی دقیقی داشته باشیم.