حمایت‌همه جانبه مرکز رشد از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

مرکز رشد ملایر، از ۲۰۰ طرح و ایده فناورانه حمایت کرده است.

مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان ملایر از فعالیت ۲۵ واحد فناور و اشتغال ۹۰ نفر مستقیم در مرکز رشد ملایر خبر داد و گفت: این واحد‌ها در زمینه‌های کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی فعالیت می‌کنند.
مظفر عسگری گفت: واحد‌های فناور مستقردر پارک علم و فناوری یا مراکز رشد از برخی معافیت‌های مالیاتی، گمرک و عوارض برخوردارند.
او گفت: حمایت از واحد‌های فناور علاوه بر عمل به شعار سال، اشتغال زایی، فناوری و ارزآوری را به هممراه دارد.
مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان ملایر به وعید‌های چند ساله در تامین فضای مورد نیاز برای استقرار واحد‌های فناور در این شهرستان اشاره کرد و گفت: صاحب یکی از طرح‌های نوآورانه ملایر به علت ناتوانی مرکز در تامین کارگاه مورد نیاز برای ادامه کار خود به اصفهان رفته است..
عسگری گفت:واحد‌های فناور به ناچار دفتر یا کارگاهی اجاره می‌کنند که در این صورت حمایت‌های مرکز شامل حال آن‌ها نخواهد شد چرا که واحد‌های فناور باید در پارک‌های علم و فناوری مستقر باشند تا از مالیات معاف شوند.
او تولید قیر خود ترمیم شونده، تولید شتاب دهنده صنایع هایتک خودرو و تولید داروی کرونا را از جمله محصول نوآورانه تولید شده در مرکز برشمرد.
مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان ملایر از تولید داروی کرونا و ضد سرطان در این مرکز خبر داد و گفت: این دارو‌ها در مرحله آزمایش حیوانی است.
عسگری از پرداخت تسهیلاتی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای حمایت از واحد‌های فناور تا پارسال خبر داد گفت: هنوز مبلغ تسهیلات امسال مصوب نشده است، اما به احتمال زیاد، افزایش خواهد یافت.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.