مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : خوشبختانه تاکنون مورد حادی از آتش‌سوزی مراتع نداشتیم و برای غلبه بر این آتش‌سوزی‌ها از ابتدای سال جاری ۱۸ اکیپ یگان حفاظت محیط زیست را در سطح استان تجهیز کردیم.

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : با توجه به فصل گرما و تشدید پدیده خشکسالی، تغییر اقلیم، کمبود بارش و کمبود نیرو و امکانات و وسعت و گستردگی مناطق مستعد حریق، هر ساله شاهد آتش‌سوزی‌های هستیم که بیش از ۹۷ درصد آن عوامل انسانی دخیل است.

وی ادامه داد: شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» است که با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است، قطعا باید از ظرفیت سمن‌ها، جوامع محلی و بزرگان استافاده شود و نیازمند همکاری مردم هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون مورد حادی از آتش‌سوزی مراتع نداشتیم و برای غلبه بر این آتش‌سوزی‌ها تلاش کردیم و از ابتدای سال برنامه آموزشی برای دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها داشتیم.

وی با اشاره به تشکیل ۱۸ اکیپ یگان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: ۱۴ اکیپ در ۱۴ شهرستان و چهار اکیپ در سطح استان با گذراندن دوره‌های آموزشی، آمادگی مقابله با آتش‌سوزی را دارند.

جلیلیان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری از سازمان در راستای ساخت اطفای حریق در منطقه چالابه اخذ شده و الان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال ساخت است.

وی یادآور شد: در استان کرمانشاه ۱۰ منطقه تحت حفاظت و مدیریت وچود دارد که حدود ۲۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی و مناطق بکر که دارای تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری هستند مستقیما تحت مدیریت سازمان حفاظت محیز زیست است.

جلیلیان گفت: شماره ۱۵۴۰ برای دریافت گزارشات و شکایات مردمی، ۲۴ ساعته در بحث آتش‌سوزی، تصرف، شکار پاسخگو است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.