ملا عبدالغنی برادر گفته است برای حل چالش‌های اقتصادی در افغانستان تلاش‌ها جریان دارد و شهروندان در برابر فقر صبر داشته باشند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئيس الوزرای طالبان اخیرا در نشست جلب سرمایه‌گذاری که برخی از اعضای ارشد طالبان نیز شرکت کرده بودند، گفت: وجود فقر در این کشور را می‌پذیرد و از مردم افغانستان می خواهد که در برابر فقر صبور باشند.

عبدالغنی برادر گفت: برای حل چالش‌های اقتصادی در افغانستان تلاش‌ها جریان دارد و سرمایه‌گذاری بازرگانان یکی از راه‌های حل کاهش فقر است.

در همین حال "شاه محرابی" عضو شورای عالی بانک مرکزی افغانستان تحریم نظام بانکی این کشور از طرف آمریکا را عامل عمده و بزرگ مشکلات وبحران اقتصادی دانست و بر لغو این تحریم ها و آزاد سازی دارایی های این کشور در آمریکا تأکيد کرد.

آمریکا پس از دو دهه اشغال افغانستان، در ماه آگست سال ۲۰۲۱ همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل، نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. بدنبال آن واشنگتن پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به بهانه های واهی حدود ۱۰ میلیارد دالر از دارایی های مردم افغانستان را بلوکه و تصاحب و این کشور را تحریم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.