سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت:رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در سراسر کشور کاهش یافته است.

عباس شیراوژن گفت: متاسفانه در حال حاضر سطح ایمنی جامعه بدلیل فاصله زمانی ایجاد شده با تزریق واکسن‌های گذشته پایین آمده است و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هم نیز در سراسر کشور کاهش یافته است. ویروس قدرت سرایت پذیری بالایی دارد مجموعه ای از عوامل باعث افزایش موارد سرپایی و ابتلا در هفته‌های گذشته شده است.

به گفته وی اگر نمودار رشد بیماری افزایش مجدد پیدا نکند، به نظر می‌رسدکه چند روزی است که از قله ابتلاء و بستری‌ها در کشور گذشته ایم و احتمالا در حال حاضر در قله نمودار فوت ناشی از کرونا هستیم.

او افزود: امیدواریم اگر تا هفته بعد افزایش ابتلا نداشته باشیم، شاهد کاهش جدی‌تر آمار‌ها باشیم.نقشه رنگ بندی کرونا هم نیز  نشان می‌دهد که تعداد شهر‌های قرمز کمتر شده است و برخی استان‌ها و مناطق که شهر‌های قرمزی داشتند این هفته به شهر‌های نارنجی تبدیل شده اند.

او گفت: در حال حاضر در موج هفتم بیماری کرونا شدت بیماری زایی این واریانت کم‌تر شده است، اما توصیه ما به مردم این است که بیماری کرونا را پایان یافته فرض نکنند و دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و تکمیل واکسیناسیون خود را فراموش نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
آمار عوارض جانبی انواع واکسنها را ارائه کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
کدام عوارض؟ این همه واکسن زدند ایا همه چیزیشون شد؟ اخه چرا الکی به یه چیز گیر می دین؟ همین شما ها الکی واکسن نمی زنین ضررش هم باید یک عده بدبخت ببینن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
کدام عوارض مثلا؟
آخرین اخبار