مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری خبر داد

امکان ثبت‌نام فردی و گروهی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سامانه سماح برای متقاضیان تشرف به زیارت اربعین حسینی، امکان ثبت‌نام فردی و گروهی وجود دارد.

یوسف آقابزرگی افزود: افرادی که قصد دارند به صورت گروهی عازم سفر اربعین شوند، در مرحله پیش ثبت‌نام نیز به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به‌عنوان سرگروه می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

وی بیان داشت: حج و زیارت امکان اعزام زائران در قالب کاروان را ندارد، زیرا امکان پیش‌بینی مکان اسکان و هزینه‌های ایاب و ذهاب و تغذیه وجود نداشت، بنابراین افراد در صورت تمایل می‌توانند به صورت گروهی ثبت‌نام کنند.

آقا بزرگی گفت: زائران چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند که زیرساخت‌های ستاد اربعین استان در این مرز مهیاست و اعزام و بازگشت هم‌استانی‌ها صرفاً از این مرز انجام می‌شود.

مدیر کل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: تزریق دو دوز واکسن از شرایط اصلی اعزام زائران است و در صورتی که شش ماه از تزریق دوز دوم گذشته باشد، زائر باید دوز سوم را نیز پیش از اعزام دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌نام در سامانه «سماح» است، گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از استان در سامانه سماح پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.


بیشتر بخوانید


براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir است. زمان مراجعه افراد برای قطعی کردن ثبت‌نام خود در سامانه اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار