تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری میان دانشگاه شهرکرد، فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری امضا شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری (طرح نخلستان) برای استفاده از توان و ظرفیت طرفین جهت دست یابی به فرصت‌های جدید کسب و کار و کاهش آمار بیکاری و استفاده حداکثری از فرصت‌های آموزشی، پژوهشی، شغلی و خلق ایده‌های نو به امضا رسید.

یاسر پیرعلی افزود: این تفاهم نامه با هدف صدور مجوز آموزشگاه آزاد به انضمام پیوست مهارتی و استاندارد‌های آموزشی برای مراکز فناوری و نوآوری متقاضی در چارچوب ضوابط فنی و حرفه‌ای، ایجاد شبکه‌های همکاری و تعامل بین شرکت‌های فناور، مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآموزان، حمایت از استعداد‌های برتر و فعالیت‌های فناورانه و کارآفرینانه در استان، استفاده از ظرفیت‌های علمی و مهارتی فنی و حرفه‌ای منظور رشد و توسعه واحد‌های فناوری نوپا و اجرای آزمون‌های مهارت و اعطای گواهینامه مهارت منعقد شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه طرح نخلستان حتما برای فارغ التحصیلان مفید خواهد بود، افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان امکانات بسیار خوبی دارد که می‌تواند برای کسب و افزایش مهارت در اختیار دانشجویان دانشگاه شهرکرد قرار گیرد تا دانشجو پس از پایان تحصیلاتش با مهارت لازم فارغ التحصیل شود.

پیرعلی گفت: دانشگاه شهرکرد از ارتباط دانشجو با محیط کار استقبال می‌کند و باید به سمت ایجاد مهارت اشتغال آفرین حرکت کنیم.


بیشتر بخوانید


وی افزود: دانشگاه شهرکرد مسئولیت‌های مشخص خود از جمله مباحث آموزشی، پژوهشی، فناورانه را به طور روزمره به پیش می‌برد، اما در این شرایط استان و کشور، ضروری است کار‌های شاخصی در خصوص مهارت افزایی که منجر به اشتغال شود انجام گیرد.

پیرعلی گفت: طرح نخلستان ایده بسیار خوبی است که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته شده است و با همکاری، هم افزایی و همت بیش از پیش، این تفاهم نامه را عملیاتی کنیم و این موضوع را در استان به شکل ویژه پیگیری کنیم.

طرح نخلستان در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

معاون پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در پارک علم و فناوری، هم در دانشگاه و هم در سازمان فنی و حرفه‌ای استان چه به لحاظ اعضای هیات علمی و چه به لحاظ تنوع رشته‌ای داریم، ولی مشکلات استان همچنان پابرجاست و ما حتی شاید حل مشکلات کوچک استان هم به استان‌های همسایه واگذار می‌کنیم.

مشتاقی افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار پارک علم و فناوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مشکلات را شناسایی کنیم و سپس با توانمندی‌هایی که در سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود به رفع آن‌ها بپردازیم.

وی گفت: در خصوص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد خودباوری برای حرکت به سمت کارآفرینی و اشتغال از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به سمتی حرکت کنیم تا بیکاری در استان به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی نگرانی اغلب کشورهاست، گفت: مشکل مهارت آموزی حل نشده است و یکی از دلایل بیکاری همین نبود مهارت آموزی در جامعه است.

علیرضا کریمزاده افزود: رسالت مراکز آموزشی ما کمک به بهره گیری موثر از علم و مهارت است.

وی گفت: طرح نخلستان ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است که می‌توان مستقل از رشته تحصیلی و با توجه به رشته‌ها و مشاغل جدیدی که در جامعه وجود دارد آن را عملیاتی کرد و با کمک به افزایش مهارت افراد به کاهش نرخ بیکاری کمک کنیم.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با ابراز امیدواری از اینکه در قالب این تفاهم نامه سه جانبه بتوان همکاری و هم افزایی خوبی داشت، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم عدم تطبیق رشته و سرفصل‌های دانشگاهی و آموزشی با نیاز کاری جامعه است.

طرح نخلستان در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

اسماعیل پیرعلی افزود: بسیار مهم است که هر سه دستگاه احساس مسئولیت کنیم و ظرفیت‌های موجود را به فرصت مبدل کرده و بتوانیم، به خصوص برای نسل جدید، از فضای موجود حداکثر بهره را ببریم.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در سازمان فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری داریم که می‌توانند متقابلا به هم کمک کنند و از ظرفیت یکدیگر در راستای افزایش مهارت و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کنند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت استان فقط محدود به دانشگاه نمی‌شود گفت: هنر ما در ایجاد تعاملات برون سازمانی است و شاید آنچه بتواند به ما کمک کند همین تعاملات برون سازمانی و هم افزایی‌هایی است که متعاقب آن رخ خواهد داد.

برگزاری برنامه‌های مشترک از جمله سمینارها، همایش‌ها و رویداد‌های استارتاپی، مشارکت موثر در نیازسنجی آموزشی و پژوهشی در حوزه ایده‌های نو و استارتاپی، مشارکت در معرفی و استفاده از از فناوری‌های نوین آموزشی، بهره برداری و استفاده متقابل از منابع بانک‌های اطلاعاتی و کتابخانه‌ای وارتباط و شبکه سازی بین منتور‌ها و مهارت آموختگان از مهمترین مفاد این تفاهم نامه و تعهدات طرفین است.

مدت این تفاهم نامه سه سال است که پس از بازنگری و اصلاح با توافق طرفین قابل تمدید است.

طرح نخلستان در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار