مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از مرمت اضطراری حمام قدیمی روستای کمک سفلی این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری شایگان مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: حمام قدیمی روستای کمک سفلی با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مرمت اضطراری شد.

 این مرمت شامل خاک برداری پشت بام حمام به منظور سبک‌سازی سقف، عایق کاری پشت بام برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سقف، نصب نورگیر‌های جدید حمام و نیز اندود و بندکشی بدنه بیرونی بنا و ورودی بنا است.

او گفت: مرمت داخلی پس از تامین اعتبار لازم در آینده انجام خواهد شد.

این حمام قدیمی مربوط به اوایل دوران قاجاریه که تا سال ۹۴  اهالی روستا از این حمام عمومی استفاده می‌کرده‌اند.

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآبادبا بیان اینکه ثبت این حمام قدیمی در فهرست آثار ملی کشور در دست پیگیری و منتظر شماره ثبت است گفت:تعداد آثار شناسایی شده تاریخی فرهنگی شهرستان اسدآباد ۱۵۲ اثر بوده که تعداد ۵۹ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اکبری شایگان گفت:شهرستان اسدآباد علاوه بر حمام قدیمی کمک سفلی دارای دو حمام قدیمی دیگر شامل حمام نیلوفر در شهر اسدآباد و حمام قدیمی در شهر آجین بوده که حمام نیلوفر مربوط به دوران صفویه از سال‌ها پیش ثبت فهرست آثار ملی کشور شده و حمام قدیمی شهر آجین متعلق به دوران قاجاریه نیز برای پیگیری ثبت در فهرست آثار ملی کشور دارای برخی نواقص بود که خوشبختانه این نواقص مرتفع شده و ثبت آن در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.