آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد سفید دشت

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی طرح تولید بیلِت در کارخانه فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

محمود ارباب‌زاده افزود: ظرفیت اسمی خط تولید بیلت، که با حمایت‌های سازمان ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه اجرا می‌شود ۸۰۰ هزار تن است.

بیلِت، در بازار آهن آلات بسیار پرطرفدار است. بیلت به عنوان یکی از محصولات میانی نورد فولاد، سطح مقطع دایره‌ای یا مربعی شکل دارد. مساحت سطح مقطع‌بیلت کمتر از ۲۳۰ سانتی متر مربع است و طول بیشتری نسبت به شمش دارد. به همین دلیل عموما برای تولید محصولات طویلی مانند میلگرد و مفتول ازبیلت استفاده می‌شود. به بیلت، شمشال هم می‌گویند.

وی گفت: برای اجرای این خط تولید ۲۴ میلیون یورو هزینه فاینانس و دو هزار میلیارد اعتبار ریالی هزینه می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته ارباب زاده، با راه اندازی خط تولید بیلت کارخانه فولاد سفید دشت زمینه اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر فراهم می‌شود و برای هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

خط تولید بیلت یکی از حلقه‌های میانی زنجیره فولاد سفید دشت

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر از زنجیره تولید فولاد، حلقه‌های ابتدایی، میانی و پایانی، در چهارمحال و بختیاری موجود استو با آغاز اجرای خط تولید بیلت، یکی از حلقه‌های میانی زنجیره فولاد سفید دشت، ضمن فراهم شدن امکان ذوب فولاد، به عنوان صنعت مادر، اجرای طرح‌های پایین دست فولاد در شهرک صنعتی سفید دشت تسهیل می‌شود.

وی گفت: خط تولید بیلت، همچنین موجب افزایش تولید حلقه‌های ابتدایی یعنی آهن اسفنجی خواهد شد.

رستمی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع فلزی استان چهارمحال و بختیاری موجود است.

وی بیان داشت: این کاخانه‌ها در کنار کارخانجات ورق‌های پوشش دار از جمله گالوانیزه و ورق قلع اندود، می‌تواند تمامی فولادی که در زنجیره فولاد استان تولید می‌شود را مصرف کند و به جای صدور فولاد خام به خارج از استان، محصول نهایی که دارای ارزش افزوده بیشتری است را صادر کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۸:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
این چه کاری است که همه صنایع فولاد استان در نوار شرقی استان است این کارخانجات فولاد و شهرکهای صنعتی را در سراسر استان گسترش دهید مخصوصا در شهرهای پر آب شمالی و غربی استان چهارمحال و بختیاری‌
آخرین اخبار