نصب دو پکیج رفع کدورت آب در چشمه کوهرنگ

مدیرعامل آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: دو پکیج رفع کدورت که به تصفیه‌خانه‌های تند معروف هستند از استان‌های دیگر به این استان آمده و در حال نصب هستند تا در اسرع وقت کمبود آب جبران شود.

احمدرضا محمدی اظهار داشت: شرکت آبفا در جایی آب را قطع نکرده است و آبی که هست در اختیار همه مردم قرار دارد و بستگی به همکاری مردم دارد هر چقدر مردم کمتر و در حد ضروریات مصرف کنند آب به تعداد بیشتری می‌رسد.

وی افزود: همکاران در چهار جبهه کاری فعالیت می‌کنند که یکی لوله‌کشی و نصب تجهیزات بر روی چاه‌های کشاورزی و چاه‌های ادارات است تا وارد مدار شوند همچنین همکاران در تلاشند تا هر منبع آب فوری که سریع‌تر بتواند وارد مدار شود را وارد مدار کنند.

محمدی اضافه کرد: بر روی آبی که از تصفیه خانه سامان به شهرکرد می‌آید یک ایستگاه پمپاژ میانی نصب شده تا دبی ورودی آب از خط پدافند سامان به شهرکرد افزایش یابد در حال حاضر آب از ۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر رسیده و با ایستگاه میانی که نصب می‌کنند دبی آب به ۱۳۰ لیتر افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: تعدادی اکیپ که از استان‌های دیگر آمده‌اند، در حال کار هستند تا کدورت چشمه کوهرنگ را پایین آورند که قابل تصفیه شود، اما فعلا کدورت به قدری است که قابل تصفیه نیست.

محمدی تصریح کرد: آبرسانی سیار در شهرکرد با ۴۷ تانکر در محلاتی که مردم اطلاع می‌دهند در حال انجام است، تانکر‌های بزرگ نیز مخازن را تغذیه می‌کنند.

وی اظهار داشت: دیروز وزیر نیرو دستور دادند دو سامانه جدید اجرا شود که از همان لحظه گروه‌های کار بررسی را شروع کردند تا عملیات اجرای آن‌ها شروع شود و این دو خط وارد مدار شود همچنین دوپکیج رفع کدورت که به تصفیه‌خانه‌های تند معروف هستند از استان‌های دیگر به استان آمده و در حال نصب هستند تا در اسرع وقت کمبود آب جبران شود.

محمدی افزود: همه شهر‌ها و روستا‌هایی که در مسیر سیل قرار داشتند دچار مشکل کمبود آب شدند که اکثر آن‌ها از طرق مختلف مانند آبرسانی با تانکر، چشمه‌ها یا چاه‌های خاموش، چاه‌های کشاورزی و ... که وارد مدار شد بر طرف شد.

وی اضافه کرد: خط کوهرنگ هفت شهر و ۳۴ روستا را آبرسانی می‌کرد که مشکل اکثر آن‌ها حل شده و در حال حاضر فقط در شهرکرد کمبود آب داریم.

محمدی ادامه داد: در تلاشیم تا مشکل را به صورت لحظه‌ای حل کنیم، اما این بستگی به همکاری مردم دارند در این شرایط کمبود آب شاهد شستشوی فرش و ماشین از سوی برخی از همشهریان هستیم که مشکل را بیشتر می‌کند و دیروز چند مورد شست‌وشوی فرش را به ما اطلاع دادند که آب این منازل قطع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.