تلاش نیرو‌های امدادی و مردم برای اطفای حریق در ۱۰ هکتار از مراتع ییلاقی کجین دشت کلاته رودبار شهرستان دامغان ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان گفت : نیرو‌های یگان حفاظت همراه بهره برداران منطقه، نیرو‌های مردمی، آتش نشانی، پایگاه امداد و نجات هلال احمر با حضور در منطقه مشغول مهار آتش هستند.

علی اکبر عباسی راد افزود: این آتش سوزی سبب سوختن گونه‌هایی شامل درمنه، گون، اسپرس، گندمیان و تعدادی درخت جنگلی منطقه شده است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه ۵۴۳ هزار هکتار وسعت مراتع این شهرستان است، گفت از این میزان هفت هزار و ۹۴۴ هکتار آن را مراتع کجین دشت تشکیل می‌دهد.

عباسی راد با بیان اینکه علت وقوع و میزان خسارت آتش سوزی پس از مهار و اطفا کامل حریق اعلام خواهد شد، تصریح کرد: هنوز نیرو‌های یگان حفاظت و گروه‌های مردمی در منطقه حضور دارند و تا اطفای کامل و اطمینان از شعله‌ور نشدن مجدد مرتع در محل خواهند ماند.

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان هم گفت در در جریان اطفای حریق سه نفر از شرکت کنندگان نیروها مصدوم شدند که امدادگران پایگاه هلال احمر چشمه علی آنها را به مراکز درمانی منتقل کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار